وجود بیش از هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در نیشابور

مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: بحران شیوع کرونا موجب افزایش آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شده و شمار آنان را در این شهرستان به هزار و ۲۰۰ نفر رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کلیدی مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: با تجزیه و تحلیلی که انجام شد از شمار هزار و ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل، تعداد ۲۷۰ نفر جذب مدارس شدند و جذب بقیه این دانش آموزان نیز در دستور کار قرار دارد.

او افزود: گرفتار شدن به اعتیاد آنلاین و آسیب‌های جسمانی مترتب بر آن از جمله اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان از دیگر پیامد‌های بحران شیوع کرونا بوده است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور سلامت را دارای ابعاد مختلف روحی و روانی دانست و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و توجه ویژه برای حفظ آن، ادامه داد: آموزش و پرورش نیازمند گفتمان‌سازی، درک مشترک و همکاری و تعامل سازنده است.

کلیدی بیان کرد: از ابتدای امسال کارگروهی متشکل از اولیا و مربیان، معلمان و صاحب‌نظران در شهرستان تشکیل شده و به تحلیل آسیب‌ها و تعیین راهبرد‌ها برای سال آینده تحصیلی پیش رو پرداخته است و همه تلاش ما بر این است که با اولیا تعامل اقناعی داشته و آنان را در جریان واقعیت‌های مدرسه و نظام آموزشی قرار دهیم که در این چهارچوب جلسات کارگاهی را با مدیران آغاز کرده ایم.

او تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته با همکاری معلمان نیشابور هزینه خرید ۳۰ دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان محروم تامین شد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور یکی از محور‌های اصلی آموزش را وجود فضا‌های آموزشی مناسب دانست و تاکید کرد: اگرچه ما در زمینه فضای آموزشی از سرانه میانگین خراسان رضوی عقب هستیم، اما در عین حال در ارزیابی‌های صورت گرفته در مقطع متوسطه رتبه دوم استان را کسب کردیم و دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری دانشگاهها، ۸۷ رتبه زیر هزار کسب کردند.

هفته دفاع مقدس و نمایش اقتدار نظام

علیرضا قامتی معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: در روز‌های هفته دفاع مقدس باید اقتدار نظام را در حوزه‌های مختلف به نمایش بگذاریم و این حرکتی در راستای امیدبخشی به جامعه خواهد بود.

او با اشاره به نقش پررنگ نیشابور در دوران دفاع مقدس و نیز تقدیم شهدایی، چون سردار شهید قاجاریان، به عنوان شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) افزود: نیشابور جزو معدود شهرستان‌هایی است که شهیدی ۱۳ ساله را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

فرماندار نیشابور ادامه داد: همه اقشار جامعه باید در برنامه‌های هفته دفاع مقدس مشارکتی پررنگ داشته باشند و جایگاه رفیع و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار