۲۸۰۰ پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان در حال بررسی است

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۳۳ هزار شناسنامه برای فاقدان شناسنامه در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ثبت به موقع وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویتی موجود در دست مردم، تولید و انتشار آمار حیاتی اهداف اصلی ثبت احوال است گفتت: مهمترین اقدام این نهاد راه‌اندازی ادارات جدید است تا سطح دسترسی مردم به ثبت احوال را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه مبنا و اساس خدمات‌رسانی در تمامی دستگاه‌ها سند و شناسنامه سازمان ثبت احوال کشور است افزود: این سازمان به عنوان یک دستگاه مکانیزه بیش از ۱۰۰ خدمت ارائه می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مشکل فاقدان شناسنامه مربوط به سالیان سال در استان و کشور است گفت: تاکنون هشت هزار پرونده تعیین تکلیف و یکهزار پرونده رد تابعیت شده‌اند که برای آن دسته افراد که هویت آنان تایید شده شناسنامه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارت هوشمند ملی یکی از اقدام‌های بزرگ ثبت احوال در کشور است که هم‌اینک ۹۶ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان کارت هوشمند ملی نام‌نویسی کرده‌اند و صدور آن با توجه به مشکلات موجود در کشور روند کندی داشته که امید است با رفع این مشکلات موجود روند صدور آن به روز شود.

دهمرده اظهارداشت: راه‌اندازی نمایندگی در بیمارستان‌های شاخص سیستان و بلوچستان که در محل تولد نوزاد شناسنامه صادر و تحویل شود یکی دیگر از اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه در دهه ۸۰ فقط ۵۰ درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت می‌رسید گفت: با ایجاد نمایندگی در بیمارستان‌ها این میزان اکنون به ۹۸ درصد و در وفات هم از ۴۰ به ۹۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار