سند تحول مهم‌ترین رویکرد دستگاه قضا در اردبیل است

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: سند تحول یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های دستگاه قضا در استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در نشست شورای معاونان دادگستری گفت: یکی از مهم‌ترین نکته‌های مورد تاکید در سند تحول قضایی، توسعه استفاده از فناوری‌های نوین است؛ لذا در دادگستری استان این مهم در دستور کار قرار دارد.

او افزود: توسعه دادرسی‌های الکترونیکی، ابلاغ‌های الکترونیکی اوراق قضایی، استفاده از شبکه دولت در تبادل مکاتبات با دستگاه‌های اجرایی، استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان و استفاده بیش از پیش از خدمات دفاتر قضایی الکترونیکی از مهم‌ترین نمودهای بهره‌گیری دادگستری استان اردبیل از فناوری‌های نوین است.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه دفاع از حقوق عامه و صیانت از حقوق بیت‌المال از دیگر هدف‌های مهم دستگاه قضایی است، اظهار کرد: باید در این گونه پرونده‌ها، حساسیت، دقت و توجه ویژه‌ای در مراحل رسیدگی به ویژه در اظهارنظرهای کارشناسی از سوی کارشناسان انجام پذیرد.

او در ادامه بر لزوم اتقان آراء، کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان اردبیل، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و واحدهای مصالحه، نظارت دقیق و مستمر بر زیر مجموعه با هدف پیشگیری از وقوع تخلف، تلاش برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی‌ها توام با دقت در صدور آراء تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.