در سه ماه نخست امسال؛

قیمت پیاز ٣۵.٣ درصد کاهش یافت/ کاه بیش از ۴۰۰ درصد گران شد

مرکز ملی آمار متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در ۳ ماه نخست امسال را اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام مرکز ملی آمار، قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در بهار امسال نسبت به سال گذشته با تغییراتی همراه بوده است.

در بخش غلات، در سه ماهه اول سال ١۴٠٠، متوسط قیمت گندم ۵٠١٨٩ ریال و متوسط قیمت جو ۵٧٨٥٩ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠١.۵ درصد و ١٨٦.٩ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش حبوبات، در سه ماهه اول سال ١۴٠٠، متوسط قیمت نخود ١٢٢٢١٦ ریال و متوسط قیمت عدس ٢٣٨٧٢٢ ریال بوده که نخود نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٣.٣ درصد افزایش و عدس نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠٧.٩ درصد افزایش داشته اند.

در بخش محصولات جالیزی، در بهار سال ١۴٠٠، متوسط قیمت هندوانه ٢١٠٦٧ خربزه ٣٦٦٦١ و خیار ٣٩٦۵٢ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٦.٩، ٢٣.٩ و ٧٠.٦ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش سبزیجات، در سه ماهه اول سال ١۴٠٠، متوسط قیمت سیب زمینی ٢٢٩٠٨ و گوجه فرنگی ٢۴٦٧٨ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٦.٢ و ٧٦.۵ درصد افزایش داشته‌اند و همچنین متوسط قیمت پیاز ١٣٨٠۴ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣۵.٣ درصد کاهش داشته است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در بهار سال ١۴٠٠، متوسط قیمت یونجه ۴٢۵٧٨ و کاه ٢٠٨٢١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ١٠٣.۵ و ۴٠١.۵ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه اول سال ١۴٠٠، متوسط قیمت زردآلو ٢۵٦٧٢٣ و متوسط قیمت آلبالو ١۵١۴٠۴ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ١٢۴.۵ و ٦٥.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد و متوسط قیمت هلو ١٢٢٦٩٩ بوده که ١٣٠.٣ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های دانه‌دار، در بهار سال ١۴٠٠، متوسط قیمت سیب درختی ١٢٨٩۵٣ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵٨.٨ درصد افزایش یافته است.

کاه بیش از ۴۰۰ درصد گران شد!/ قیمت پیاز ٣۵.٣ درصد کاهش یافت


بیشتر بخوانید:


در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه اول سال ١۴٠٠، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ۴٩۴٣۵۴ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ۴۴٠٨١٢ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢۵.١ و ۴٨.۴ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش فرآورده‌های دامی سنتی، در بهار سال ١۴٠٠، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ١٣٧٧۵٨ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ۵٦.٧ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ۴٧۴٢٨ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨٩.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بخش هزینه‌های خدمات ماشینی، در سه ماهه اول سال ١۴٠٠، هزینه شخم یک هکتار زمین زراعی آبی ۴٨٩۴٨۵٧ ریال و هزینه شخم یک هکتار زمین زراعی دیم ٣٧٢٠٠٩٧ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴١.٠ و ۵٨.٧ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش دستمزد نیروی کار، در بهار سال ١۴٠٠، دستمزد کارگر میوه چین مرد ١۴٦٧٨٩۵ریال بوده که نسبت به سال قبل ۴٢.٩ درصد افزایش داشته و دستمزد کارگر میوه چین زن ١٢١٦٨٧٧ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ١٠.۵ درصد افزایش داشته است. همچنین، دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار مرد ١۵۴١۴٠٠ ریال و دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار زن ٢٢١٩٢٠٨ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴٠.۴ و ٩١.٦ درصد افزایش داشته‌اند.

کاه بیش از ۴۰۰ درصد گران شد!/ قیمت پیاز ٣۵.٣ درصد کاهش یافت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار