بسته اخبار حوادث ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰؛

تیراندازی در مراسم عروسی، قتل جوان ۲۳ ساله را رقم زد/ توقیف ۲ میلیاردی کالای قاچاق در محور"نیکشهر-ایرانشهر"

مهم‌ترین حوادث شنبه ۱۳ شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تیراندازی در مراسم عروسی، قتل جوان ۲۳ ساله را رقم زد

رسم غلط تیراندازی در جشن‌های عروسی این بار قتل جوانی ۲۳ ساله را در یکی از روستا‌های حومه شهر زاهدان رقم زد.

سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی  سیستان و بلوچستان   اظهار داشت: حوالی نیمه شب ۱۱ مرداد ماه در پی اعلام یک فقره تیرانداری منجر به قتل در یک مراسم عروسی در یکی از روستا‌های حومه شهر زاهدان کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل حادثه جسد جوانی ۲۳ ساله که بر اثر اصابت گلوله کلت کمری به قفسه سینه به قتل رسیده بود روئیت شد.

رئیس پلیس آگاهی  سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی عامل قتل که جوانی ۱۹ ساله بود شناسایی و مشخص شد این فرد بنا به رسم بسیار غلطی که در برخی مناطق وجود دارد در حین بزم و شادی در حال تیر اندازی به وسیله کلت کمری بوده که با گیر کردن اسلحه، قصد خارج کردن گلوله از جان لوله را داشته که ناگهان اسلحه شلیک و گلوله به قفسه سینه مقتول برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه عامل تیر اندازی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده است گفت: اساسا حمل، نگهداری و استفاده از سلاح گرم جرم محسوب می‌شود، اما متاسفانه در برخی مناطق استان بی توجه به این موضوع کماکان رسم بسیار غلط تیراندازی در مراسمات جشن و شادی رواج دارد که این مسئله بسیار خطرناک و حادثه آفرین است.

توقیف ۲ میلیاردی کالای قاچاق در محور"نیکشهر-ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف بیش از ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در محور "نیکشهر –ایرانشهر" خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی  بیان داشت: ماموران یگان تکاوری و یگان امداد شهرستان نیکشهر هنگام گشت زنی در محور"نیکشهر – ایرانشهر" به ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و با دستور ایست آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها تعداد ۳ هزار و ۹۳۶ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۶۸۴ عدد قوطی نوشیدنی انرژی زا، ۵۲ طاقه پارچه بلوچی، ۳ هزار و ۳۸۰ بسته کاپوچینو، ۲۴۰ عدد پودرشربت، ۲۴ عدد قوطیقهوه، ۱۲۰ بسته چایی، ۴۴۹ عدد ظروف چینی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: ۲ فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر قاچاق کالا را تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور عنوان کرد و تصریح داشت: مبارزه با قاچاق کالا یک تکلیف همگانی است و نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

توفیف ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در "سراوان"

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از توقیف یک کامیون نفت کش حامل ۲۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان اظهار داشت: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ایرانشهر- سراوان" به یک دستگاه کامیون نفت کش مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون مقدار ۲۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای هنگام سرقت قطعات خودرو  در زاهدان 

باتلاش مأموران انتظامی زاهدان ۳ سارق حرفه‌ای هنگام سرقت قطعات خودرو دستگیر و اتومبیل فاقد پلاک آن‌ها نیز توقیف شد.

سرهنگ "محمود سعادتی  بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان زاهدان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی با مشاهده یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین آن که درحال سرقت باطری یک دستگاه کامیون کشنده بودند بلافاصله برای دستگیری آن‌ها اقدام کردند.

وی بیان کرد: سارقان با مشاهده خودروی گشت به سرعت از محل متواری شدند که در ادامه با عدم توجه به فرمان ایست پلیس و افزایش سرعت خود، مأموران با تعقیب و گریز خودرو آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: سارقان با قصد فرار از خودرو پیاده و پس از درگیری با مأموران هر ۳ نفر با اقدام قاطع پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ سعادتی ابراز داشت: در بازرسی از متهمان مقدار ۳ گرم هروئین، به همراه یک قبضه کلت پلاستیکی که به منظور ایجاد رعب و وحشت در شهروندان مورد استفاده قرار می‌گرفت به همراه ۵ عدد انبرآهن بر از خودروی آنان کشف شد.

وی با اشاره به شناسایی این سارقان حرفه‌ای توسط تعدادی از شاکیان اظهار داشت: هر ۳ متهم پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و خودروی آن‌ها نیز توقیف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای کشف سایر جرائم احتمالی و شناسایی مالباختگان ادامه دارد، از عموم شهروندان عزیز خواست ضمن توجه به توصیه‌های پلیس، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعاً بامرکزفوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند و موضوع را به خدمتگزاران خود درنیروی انتظامی اطلاع دهند.

دستگیری سارق حرفه‌ای اموال داخل خودرو در "زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای اموال داخل خودرو و کشف ۶ فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال داخل خودرو درسطح شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی سرقت‌های به وقوع پیوسته مشخص شد سارق با پرسه زنی در سطح شهر، خودرو‌هایی که فاقد دزدگیر و سیستم ضد سرقت استاندارد هستند را انتخاب و در فرصتی مناسب با شکستن شیشه یا بازکردن درب خودرو اموال داخل آن‌ها را سرقت می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۲ با تلاش شبانه روزی وانجام یک سری اقدامات پلیسی، نهایتاً متهم راشناسایی و او را دریک عملیات غافلگیرانه درحین سرقت لوازم درون یک خودرو درخیابان شهید پهلوان دستگیرکردند.

سرهنگ ثمره حسینی اظهارداشت: متهم پس ازانتقال به کلانتری در بازجویی‌های تخصصی پلیس، به ۶ فقره سرقت اموال داخل خودرو از جمله زاپاس، ضبط و پخش خودرو، فلش، جک و آچار اعتراف کرد.

وی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست، ضمن مجهزکردن خودروی خود به دزدگیر و وسایل ضد سرقت ایمن ازگذاشتن هرگونه اموال و وسایل با ارزش ازقبیل تلفن همراه، اسناد، شناسنامه، پول نقد و... داخل خودرو، خودداری وحتی المقدور خودرو را داخل پارکینگ‌های دارای نگهبان پارک کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار