رانندگی بدون داشتن گواهینامه جرم بوده و متخلف به مراجع قضائی معرفی می شود

سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رانندگی بدون داشتن گواهینامه رانندگی جرم است گفت: در صورتی ‌که فردی بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی کند، وسیله نقلیه او متوقف و راننده به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

سرهنگ مهدی خمر سرپرست پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت : در صورتی که شخص بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی کند، مطابق قانون، عمل او جرم بوده و محکوم به حبس، جزای نقدی و در بعضی موارد هر دو مجازات محکوم می‌شود.

سرپرست پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد در ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی، این مجازات اینگونه بیان شده است: «هر کس بدون گواهینامه رسمی به رانندگی و یا تصدی وسایل موتوری که مستلزم داشتن گواهینامه مخصوص است، اقدام کند و همچنین هر کس که به موجب حکم دادگاه از رانندگی وسایل نقلیه موتوری ممنوع باشد و اقدام به رانندگی با وسایل نقلیه موتوری کند، برای بار اول به حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال و یا هر دو مجازات و در صورت ارتکاب مجدد به دو تا شش ماه حبس محکوم خواهد ‌شد.

وی خاطر نشان کرد : مجازات حبس در این قانون بر اساس بند ۱ ماده ۳ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت می‌تواند به جزای نقدی تبدیل ‌شود.

سرهنگ خمردر خصوص این نوع تخلف در قانونی رسیدگی به تخلفات رانندگی نيز تصريح کرد: در ماده ۱۰ این قانون چنین بیان شده که در صورتی ‌که راننده بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی کند، وسیله نقلیه متوقف و راننده به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار