بازدید شهردار مشهد از مرکز واکسیناسیون سردار شهید قاسم سلیمانی

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مرکز سردار شهید قاسم سلیمانی بازدید کرد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مرکز سردار شهید قاسم سلیمانی واقع در نمایشگاه بین المللی بازدید کرد.

سیدعبدالله ارجائی شهردار مشهد ظهر امروز در حاشیه این بازدید گفت: سلامت مردم برای ما در درجه اول اهمیت قراردارد لذا تمامی امکانات شهرداری را برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا قرارداده و خواهیم داد.

او افزود: در همین راستا از دانشگاه علوم پزشکی خواسته‌ایم تا بدون هیچ محدودیتی سرعت و ظرفیت انجام واکسیناسیون را افزایش بدهند، شهرداری هم این آمادگی را دارد تا در این مسیر از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کند.

 شهردار مشهد ادامه داد: به هر میزان که دانشگاه علوم پزشکی بتواند واکسن تامین کند، آمادگی ایجاد زیرساخت و در اختیار گذاشتن محل انجام واکسیناسیون را در نقاط مختلف شهر خواهیم داشت. این آمادگی وجود دارد که برای واکسیناسیون مردم، تمامی اماکن در اختیار شهرداری، مهیا شوند.

ارجائی بیان کرد: در همین راستا اکنون مرکز انجام واکسیناسیون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی شهرداری مشهد در نمایشگاه بین المللی آماده شده است که ظرفیت انجام روزانه ۱۵ هزار واکسیناسیون را در صورت تامین واکسن از سوی دانشگاه علوم پزشکی دارد.


بیشتر بخوانید


هاشم دائمی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد هم گفت: حدود یک ماه پیش پیشنهاد راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی از سوی شورای شهر در نمایشگاه بین‌المللی ارائه شد.

او افزود: با هم‌افزایی خوبی که میان اعضای شورای شهر، شهرداری و سایر ارگان‌ها وجود داشت اقدامات اولیه انجام و لایحه‌ای در این زمینه در شورای شهر به تصویب رسید.

بازدید شهردار مشهد از مرکز واکسیناسیون سردار شهید قاسم سلیمانی

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: طبق این مصوبه بودجه‌ای برای راه‌اندازی و تجهیز نمایشگاه بین المللی برای انجام واکسیناسیون و سایر موارد مورد نیاز در نظرگرفته شده است. اگر دانشگاه علوم پزشکی در آینده برای مقابله با کرونا بازهم نیاز به کمک داشته باشند شورای شهر با قدرت از آن حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

سیدمحمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این بازدید گفت: بیشترین حمایت و کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از سوی مدیریت شهری مشهد بوده است.

او افزود:، اما با این حال با آغاز به کار ترکیب جدید شورای شهر به ویژه شهردار جهادی مشهد انتظار ما از مدیریت شهری و در مقابل انتظار مدیریت شهری از دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت مردم بیشتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ادامه داد: در حوزه انجام واکسیناسیون مردم برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار گذاشتن اماکن بخشی از نیاز ما را حل می‌کند، اما در کنار مکان به تجهیز کردن آن‌ها و تامین نیروی انسانی هم نیاز داریم که شهردار مشهد قول داده‌اند برای رفع این نیاز‌ها نیز به دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمک کنند و ما نیز درمقابل قول تامین واکسن را داده‌ایم.

بحرینی بیان کرد: ظرفیتی که برای انجام واکسیناسیون در مرکز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر است که این ظرفیت قابل افزایش است، اما این موضوع بستگی به میزان واکسنی دارد که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرارخواهد گرفت.

او تصریح کرد: اینکه شهردارمشهد حاضر است حتی اتاق خود را برای حفظ سلامت مردم در اختیار دانشگاه بگذارند نشان دهنده نهایت لطف و اهمیت دادن ایشان به حفظ سلامت مردم است.  

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار