پاکستان حمایت از طالبان در پنجشیر را رد کرد

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد ادعا‌های حمایت اسلام‌آباد از طالبان در پنجشیر بی‌اساس است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «عاصم افتخار» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز (جمعه) در کنفرانسی خبری در واکنش به برخی از گزارشات روزنامه‌های هندی مبنی بر حمایت ارتش پاکستان از طالبان در پنجشیر، گفت: این‌ها ادعا‌هایی بی‌اساس علیه پاکستان است.

افتخار اخباری که توسط رسانه‌های هندی منتشر شده است را اتهامات مخرب و بخشی از تلاش مأیوس‌کننده برای بی‌اعتبار کردن پاکستان و گمراه کردن جامعه بین المللی توصیف کرد.

او در ادامه افزود: اسلام آباد بر تعهد پایدار خود برای حفظ امنیت، ثبات، حاکمیت و آبادانی افغانستان تاکید دارد.

هفته گذشته چندین رسانه هندی مدعی شده بودند که نیروی هوایی پاکستان به طالبان کمک کرده و حملات هوایی به مواضع نیرو‌های مقاومت در پنجشیر انجام داده است.

بعد از منتشر شدن این اخبار مردم افغانستان در کابل مقابل سفارت پاکستان تظاهراتی به راه انداخته و شعار‌هایی علیه این کشور سر دادند و خواستار عدم دخالت پاکستان در این جنگ شدند.

سخنگوی ارتش پاکستان نیز در واکنش به انتشار این اخبار اعلام کرد: «اسلام‌آباد در پنجشیر از طالبان حمایت نمی‌کند و این اخبار دروغی بیش نیست و تبلیغات غیرمنطقی هند علیه پاکستان است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ایران یادبگیره که کاسه داغتر تز اش ده مردم خودشو گذاشته کنار رفته سراغ اونا به فکر مردم و گرونی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام پاکستان سرزمین تروریست پرور شدهاست ودراین بیست یال درکشتار مردم افغانستان سهیم هست پاکستان حتا بادادن امکانات به ناتو درکشتارمردم افغانستان سهیم هست بیخود نیست هندوستان با پاکستان کنارنمیاید اسمش پاکستانهست منتها تروریستاناباد شدهاست
آخرین اخبار