صنایع تبدیلی آذربایجان غربی، موظف به خرید سیب صنعتی به قیمت هزار و پانصد تومان هستند

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: صنایع تبدیلی استان موظف به خرید سیب صنعتی کشاورزان به قیمت هزار و پانصد تومان شدند.

محمد دمکری مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان موظف به خرید سیب صنعتی کشاورزان به قیمت هزار و پانصد تومان هستند.

وی افزود: این قیمت، کف نرخ مصوب سیب صنعتی تعین شده است و سیب‌های که کیفیت مناسب تری دارند به فیمت بالاتر از نرخ تعیین شده باید خریداری شوند.

دمکری با اشاره به اینکه پیش بینی تولید سیب امسال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است افزود: نزدیک به ۳۵۰ هزار تن از این میزان سیب صنعتی است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ایجاد ۸۲ غرفه خرید سیب صنعتی در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت؛ با واسطه‌هایی که بدون مجوز و غیر بهداشتی اقدام به خرید سیب بکنند برخورد قضایی خواهد شد.

سال گذشته هم قیمت سیب صنعتی در استان یک هزار و ۲۵۰ تومان تعیین شده بود، اما کارخانه‌های صنایع تبدیلی رغبت چندانی به این قیمت نشان ندادند و قیمت پایین‌تر از مصوب را به کشاورزان پرداخت کرده بودند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.