تعیین یک استاندارد طلایی جدید برای تشخیص جهش‌های سرطانی

تیمی از محققان در یک همکاری بین‌المللی برای تشخیص جهش‌های ژنی با استفاده از آسیب شناسی ژنومی، یک استاندارد طلایی تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال اکسپرس، یک همکاری تحقیقاتی بین‌المللی یک استاندارد طلایی جدید برای تشخیص جهش‌های سرطانی با استفاده از آسیب شناسی ژنومی مشخص کرده است.

پروفسور سولف کوکس از مرکز پزشکی مولکولی و درمان‌های نوآورانه در دانشگاه مرداک و موسسه پرون می‌گوید: تحقیقات ما به منظور درک سابقه تکرارپذیری کم نتایج آزمایش ژنومی بین آزمایشگاه‌های مختلف هنگام تشخیص سرطان انجام شده است. ما فاکتور‌هایی مانند آماده سازی نمونه و کتابخانه، فناوری توالی متفاوت و ابزار‌های بیوانفورماتیکی را در تکرارپذیری و عملکرد تکنیک‌های تحلیلی ژنومی موثر دانستیم.

تیم تحقیق در حال حاضر توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی را در مورد چگونگی بهبود تکرارپذیری و دقت تشخیص جهش تومور در عمل بالینی تهیه کرده است.

پروفسور کوکس گفت: تمام مراحل تشخیص جهش به هم وابسته هستند و این وابستگی پیچیده است. هیچ راهی برای تشخیص جهش‌های سرطانی وجود ندارد. به عنوان مثال، مقدار توالی DNA مورد نیاز برای تشخیص جهش سرطانی بر اساس میزان محتوای تومور متفاوت خواهد بود.

هر فرد متفاوت است و باید متفاوت با او رفتار شود؛ و تحقیقات ما ابزار جدیدی را برای بهبود دارو‌های دقیق برای بیماران سرطانی ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار