بابایی کارنامی در گفت‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شیوه جذب و استخدام در دستگاه‌های کشور بررسی شد/ تبادل نظر برای تعیین ۲ نوع استخدام موقتی و رسمی کارکنان دولت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی طرح ساماندهی و استخدام کارکنان دولت در کمیسیون خود خبر داد.

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری نشست امروز کمیسیون خود و بررسی طرح ساماندهی و استخدام کارکنان دولت گفت: این طرح مهم و اثر گذار به برون رفت از وضعیت کنونی کارکنان دولت و بلاتکلیفی دستگاه‌های کشور کمک می‌کند. در صورت تصویب طرح ساماندهی و استخدام کارکنان دولت در کل کشور، تنها دو نوع استخدام موقت و دائمی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تفاوت این طرح با دیگر قوانین این است که اگر به سرانجام برسد و هرکس خارج از متن مصرح قانون تصمیم بگیرد، با او برخورد قضایی خواهد شد.

بابایی کارنامی با بیان اینکه ماده نخستین طرح ساماندهی و استخدام کارکنان دولت مورد بررسی قرار گرفت، توضیح داد: فرایند‌ها و شیوه جذب و استخدام کارکنان در نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف مانند نهاد‌های زیرمجموعه رهبری و نهاد‌های عمومی غیر دولتی مورد بررسی قرار گرفت که نهادهایی، چون وزارت اطلاعات و نیرو‌های مسلح به دلیل احکام متفاوت مستثنی هستند. البته این نهاد‌های استثنا هم وحدت رویه خواهند داشت، اما به دلایل مرتبط با بودجه ریزی کشور تفاوتی به وجود آمد.

این نماینده مجلس یادآور شد: حدود ۱۷ نوع استخدام مانند شرکتی، رسمی، موقتی، حجمی و... وجود دارد که برای رعایت اصول مترقی قانون اساسی و عدالت اجتماعی باید این ساماندهی ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
فعلا که علی رغم صدورمجوز استخدام ۱۵۰۰۰هزار کارنامه سبز با بی عدالتی یک کارنامه سبز استخدام نشد از اون طرف بابی عدالتی تمام کم سوادان نهضتی وسربازمعلم که رشته تحصیلی آنها هیچ ربطی به شغل معلمی نداشت بدون هیچ آزمونی استخدام شدند این یعنی بی قانونی وتبعیض وبی عدالتی بزرگ
آخرین اخبار