پرداخت ۷۹۸ میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان کرمانشاهی

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از پرداخت بالغ بر ۷۹۸ میلیارد تومان وام ازدواج به بیش از ۹۰۰۰ جوان کرمانشاهی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد حسین زاده معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در نشست امروز (۲۱ شهریور) ستاد ساماندهی استان، با اشاره به تحقق ۹۲ درصدی پرداخت وام ازدواج به جوانان استان طی سال گذشته، گفت: این میزان در پنج ماهه اول امسال ۴۲ درصد بوده است.

او افزود: از ابتدای امسال‌ تا پایان مرداد جمعا ۲۲ هزار و ۵۰۸ جوان کرمانشاهی متقاضی وام ازدواج بوده‌اند که ۴۲ درصد از این افراد وام خود را دریافت کرده اند.

معاون امور جوانان استان اظهار داشت: مجموعا بیش از ۷۹۸ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان وام ازدواج در این مدت به ۹۳۹۲ نفر از جوانان استان پرداخت شده است.

به گفته این مسئول در حال حاضر ۱۳ هزار و ۱۱۶ متقاضی در استان در صف وام ازدواج قرار دارند.

او در ادامه از افزایش تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج حوزه جوانان استان طی سال‌جاری خبرداد و گفت: از دو مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در سال ۱۳۹۷ به یازده مرکز در سال ۱۴۰۰ رسیده ایم.

حسین زاده به اجرای طرح ملی تاب آوری اجتماعی در کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۵۰ کارگاه آموزشی با هدف افزایش سطح تحمل و انعطاف پذیری افراد آسیب پذیر در ۱۵ محله کم برخوردار کرمانشاه برگزار شد.

او درخصوص برگزاری این کارگاه‌های آموزشی در محلات کم برخوردار هم گفت: طبق بررسی‌ها و مطالعات انجام شده حدود ۱۱۰ نوع بزهکاری در محلات محروم رخ می‌دهد که براساس نظر صاحب نظران بهترین راه پیشگیری از آن برگزاری کارگاه‌های تاب آوری است.

معاون امور جوانان استان اضافه کرد: اجرای طرح ملی کاهش خودکشی در افراد پرخطر و طرح ملی کاهش طلاق در افراد پرخطر در قالب برگزاری کارگاه‌هایی در چهار محله محروم کرمانشاه از دیگر فعالیت‌هایی است که از سال گذشته داشته ایم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.