همزمان با برداشت سیب در آذربایجان غربی؛

۳۵ مرکز خرید سیب صنعتی در ارومیه دایر شد

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از دایر شدن ۳۵ مرکز بهداشتی و مجوز دار خرید سیب صنعتی در این شهرستان همزمان با آغاز فصل برداشت این محصول خبر داد.

علی پیرمردادی مدیر جهاد کشاورزی ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  از دایر شدن ۳۵ مرکز بهداشتی و مجوز دار خرید سیب صنعتی در این شهرستان طی سال جاری همزمان با آغاز فصل برداشت این محصول خبر داد و  گفت: از این تعداد ۱۱ مرکز بخش خصوصی، ۱۴ شرکت تعاون روستایی و ۱۰ سردخانه نگهداری میوه، برای خرید سیب صنعتی اعلام آمادگی و کار خرید را انجام خواهند داد.

وی در خصوص انباشت سیب در حاشیه راه‌ها نیز گفت: امسال برپایی مرکز خرید و جمع آوری سیب صنعتی بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی در حاشیه جاده‌ها ممنوع است و با متخلفان طبق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

پیرمرادی افزود: هر گونه فعالیت بدون مجوز عاملان سیب صنعتی در حریم جاده‌ها ممنوع بوده و با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی انتظامی از این اقدام جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها برای جلوگیری از انباشت سیب صنعتی در کنار جاده‌ها توسط دستگاه‌های مسئول انجام خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه حریم جاده‌ها با انباشت سیب‌های صنعتی اشغال و منجر به ایجاد مشکلات بهداشتی می‌شود لازم است دستگاه مربوطه نسبت به پاکسازی جاده و رفع این موضوع اقدام کند.

پیرمرادی با بیان اینکه بر اساس قانون نیز تولید کنندگان مواد غذایی موظفند تا مواد اولیه خود را از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کنند، اضافه کرد: خرید تدریجی کنار جاده‌ای دارای مشکلاتی از جمله بهداشتی و ایجاد سیمای ناموزون برای آذربایجان غربی از معایب آن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: این شهرستان ۲۳ هزار هکتار باغ سیب دارد و به طور میانگین سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول سیب از باغات این شهرستان برداشت می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن سیب درجه سه از سطح باغات شهرستان تولید و به مصارف کارخانه‌های صنایع تبدیلی برسد.

آذربایجان غربی با تولید سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی دارای رتبه اول کشور در این زمینه می‌باشد؛ این استان هم اکنون ۳۰ درصد از تولید ۳.۷ میلیون تنی سیب کشور را برعهده دارد، ولی از نظر بازار صادرات از سهم اندکی برخوردار است.

امسال ۸۲ مرکز خرید، کار خرید سیب صنعتی در آذربایجان غربی را بر عهده خواهند داشت که شامل ۴۰ مرکز متعلق به سازمان تعاون روستایی، ۳۰ مرکز بخش خصوصی دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و ۱۲ سردخانه ذخیره سازی میوه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.