انجام ۳۱۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در پنج ماهه نخست سال بیش از ۳۱۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان به شبکه سراسری گاز متصل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با احتساب این میزان شبکه گذاری در سطح استان، میزان شبکه توزیع گاز طبیعی از بدو تاسیس تا پایان مرداد ماه به بیش از ۱۱ هزار و ۷۵۵ کیلومتر رسیده است.

او شبکه گذاری گاز طبیعی در مناطق کوهستانی، صخره‌ای و شیب دار را بسیار دشوار توصیف کرد و افزود: در مناطق جنوبی و غربی استان به واسطه کوهستانی بودن منطقه و پراکندگی روستا‌ها شبکه گذاری گاز طبیعی بعضاً با دشواری‌هایی زیادی همراه است که هم هزینه و هم زمان اجرای پروژه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به نحوی که در برخی نقاط به منظور جابه جایی لوله‌های گاز از کارگران و به وسیله حمل دستی و با مشقت فراوان این مهم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: گاهی اوقات به علت سنگی بودن زمین مسیر حفاری، امکان تهیه خاک سرندی برای زیر و روی لوله‌های گاز امکان پذیر نبوده و خاک مورد از کیلومتر‌ها دورتر حمل می‌شود و گاهی مسیر لوله گذاری در داخل روستا‌ها آنقدر باریک و صعب العبور است که با استفاده از گونی و حمل کولی، خاک مورد نیاز تهیه می‌شود.

فعله گری افزود: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۶.۵ درصد است و تا پایان امسال نیز با بهره برداری از ۱۲۵ روستای دیگر، همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

او یادآور شد: در مرداد ماه حجم شبکه گذاری ۷۳ هزار متر بوده است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: گازرسانی ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.