مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی:

حدود ۴ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی ساماندهی شده‌اند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر حدود ۴ هزار معتاد متجاهر در ۲۱ مرکز استان ساماندهی شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پنجمین جلسه کمیته نظارتی مراکز ترک اعتیاد اجباری و کمپ‌های تبصره ۲ مشهد که در بهزیستی برگزار شد؛ گفت: در حال حاضر حدود ۴ هزار معتاد متجاهر در ۲۱ مرکز استان ساماندهی شده‌اند و در کل این مراکز نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان مطالبات معوق برای پیمانکاران وجود دارد.

او افزود: بحث انتظامات و امنیت مراکز یکی دیگر از مباحث جلسه بود که بر اساس برآورد نیروی انتظامی، تا پایان امسال نزدیک به ۴ میلیارد تومان هزینه دارد که هنوز رایزنی برای تأمین منابع این هزینه بین نهاد‌های دست‌اندرکار و اعضای شورای هماهنگی ادامه دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: مذاکره و مکاتبه با شورای هماهنگی استان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و سازمان بهزیستی برای اتخاذ شیوه‌ی تأمین منابع، زیرساخت‌های توانمندسازی و ادامه‌ی کار ساماندهی و بازتوانی معتادان متجاهر مشهد و استان، ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


فیروزی بیان کرد: بر اساس برآورد‌های بهزیستی، سی درصد معتادان متجاهر مراکز استان، غیر بومی هستند و از سایر استان‌ها به خراسان رضوی آمده‌اند.

او تصریح کرد: موضوع ساماندهی و بازتوانی معتادان متجاهر، پیچیدگی‌ها و جوانب مختلفی دارد که امسال با هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط، وضعیت بسیار بهتری نسبت به گذشته دارد و امیدواریم در مدت باقیمانده از تابستان به راهکار قطعی، جامع و پایدار برای این بحث دست پیدا کنیم که این پروژه‌ی بزرگ را با موفقیت در استان به پایان برسانیم.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.