باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان گزارش می دهد؛

پرواز پاییزی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان زیر سایه کرونا

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، به دلیل استمرار شرایط کرونایی، به‌ دو صورت مجازی و حضوری برگزار می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور، نیازمند توجه و برنامه ریزی در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ، هنر و به طور ویژه سینما هستند. تاثیر تولیدات هنر هفتم بر این گروه بزرگ از جامعه بر کسی پوشیده نیست و همین امر جایگاه سینمای کودک و نوجوان را شاخص و برجسته می‌کند.

برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به عنوان فرصتی برای توجه دادن جامعه به این مقوله و افزایش کمی و کیفی تولید اثر در این حوزه، امری ضروری است.

جشنواره‌ای که البته متولیان آن نیم نگاهی هم به فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی آن از جمله جذب گردشگر دارند. این هدف، اما امسال هم زیر سایه کرونا شاید به صورت کامل دست یافتنی نباشد. اما موضوع قطعی برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، در اولین ماه پاییز است: ۱۶ تا ۲۱ مهر زمان پرواز پروانه هاست.

جشنواره سی و چهارم، حضوری یا مجازی؟

مهدی سجاد‌زاده رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به تجربیاتی که از برگزاری دوره قبلی جشنواره در شرایط کرونایی کسب کردیم، امسال جشنواره به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

او افزود: حضور فیزیکی مخاطبان در جشنواره و سالن‌های سینما با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی  خواهد بود و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و وزارت بهداشت بر این امر نظارت می‌کنند.

جشنواره فیلم

رقابت بیش از ۵۰۰ اثر ایرانی و خارجی

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان درباره آثار ارسالی به جشنواره گفت: ۵۲۴ فیلم ایرانی و خارجی برای شرکت در جشنواره پذیرفته شده اند.

سجاد زاده ادامه داد: ۴۳۸ فیلم بخش ملی، شامل ۲۴۸ فیلم کوتاه داستانی، ۱۱۹ پویانمایی کوتاه، ۳۰ فیلم بلند داستانی، ۱۴ فیلم سینمایی، ۱۲ عنوان در بخش وب سری و ۱۵ عنوان در بخش کرونا_ روایت، است.

او اضافه کرد: ۸۵ فیلم هم در بخش ملل به مسابقه گذاشته می‌شود که شامل ۲۰ فیلم ملل، ۲۴ فیلم بلند سینمایی، ۱۴ فیلم پویانمایی و ۲۸ فیلم کوتاه داستانی، است.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بیان کرد: برای داوری جشنواره  به زودی فراخوانی اعلام می‌شود که در آن کار و شیوه داور‌ی را برای علاقه‌مندان تشریح خواهد کرد.

داوری جشنواره فیلم

جشنواره سی و چهارم با شعار سینما سرزمین خیال

ایمان حجتی مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شعار سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سینما سرزمین خیال، انتخاب شده است.

او افزود: سینما قطعا پرورش‌دهنده نسل خلاق است و هنر، ذهن هر مخاطبی را پرواز می‌دهد، قطعا سینما فرصت‌های مختلفی را به جامعه می‌دهد و این موضوع در کشور‌های مختلفی ثابت شده‌است.

مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان یادآور شد: سال گذشته شعار جشنواره (هر خانه، یک سینما) بود، چون باتوجه به شرایط کرونایی جشنواره به‌طور مجازی برگزار شد و داوران آن یعنی کودکان، فیلم‌ها را در منزل تماشا و به‌طور مجازی داوری می‌کردند.

حجتی اضافه کرد: پیش از شیوع کرونا در دوره‌های قبل، طی چند مرحله تخصصی ۴۰ داور انتخاب می‌کردیم تا اثر مورد علاقه خود را مشخص کنند.

فیلم کودکان

او در ادامه گفت: المپیاد فیلم سازی از مهم‌ترین برنامه‌های جنبی جشنواره در دوره‌های گذشته بوده که با هدف پرورش نسل جدید برگزار می‌شده است و امسال نیز همچنان المپیاد فیلمسازی برگزار می‌شود.

افتتاح پوستر‌های جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

مجتبی شاهمرادی رئیس حوزه هنری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سال گذشته به علت شرایط کرونایی، جشنواره کاملا به صورت مجازی برگزار شد، اما امسال در تلاش هستیم تا جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را به صورت ترکیبی مجازی و حضوری برگزار کنیم.

او اضافه کرد: حوزه هنری اصفهان هرساله به عنوان یکی از متولیان برگزاری جشنواره محسوب می‌شود و ما امکانات خود را برای برگزاری مطلوب آن به کار می‌گیریم.

رئیس حوزه هنری اصفهان برگزاری چهار روزه نمایشگاه پوستر‌های ادوار جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را رویدادی در استقبال از جشنواره سی و چهارم خواند و اظهار امیدواری کرد: این جشنواره بتواند به اهداف و کارکرد‌های خود در ارتقی سینمای کودک و نوجوان کمک کند.

جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای این دو گروه سنی، تجربه یک رویداد فرهنگی در سطح بین المللی و فرصتی برای افزایش و تقویت مراوده و تعامل با کودکان و نوجوانان سایر کشورهاست؛ روابطی که فصل مشترک آن سینما است.

گزارش از عارفه ماندگاری

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
همه به استقبال این جشنواره فوق العاده می‌رویم
آخرین اخبار