از تعیین استاندار بوشهر چه خبر؟

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم به طور طبیعی همه منتظر تغییراتی در دستگاه‌های اجرایی استان‌ها به ویژه استانداری‌ها هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، در استان بوشهر پیش از آغاز فعالیت دولت جدید، برخی مسئولان به ویژه نمایندگان استان در مجلس و امام جمعه بوشهراز رئیس جمهور درخواست کردند که بوشهر را ویژه ببیند، زیرا این استان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و باید استانداری توانمند که بتواند از ظرفیت‌ها برای توسعه هر چه بیشتر استان و بهبود زندگی مردم بهره ببرد برای آن انتخاب شود.

۴ نماینده مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی معتقدند که استاندار باید طبق شاخص‌ها انتخاب شود. شاخص‌هایی مانند مردم‌داری، تخصص، تعهد، داشتن برنامه، همسویی با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، شجاعت و مدیریت بحران، شایسته سالاری، گزینش افراد کاردان، توان نظارت بر زیر مجموعه، سابقه روشن، آشنایی با ظرفیت‌های استان و استفاده از آن‌ها به نحو مطلوب به نفع مردم، فساد ستیزی و کادر سازی.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در پیام آدینه دو هفته اخیر خود به طور مشخص به بحث انتخاب استاندار پرداخته است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه جمعه ۱۲ شهریور، بدون تعیین مصداق، ۱۴ شاخص برای استاندار برشمرد از جمله: مؤمن بودن، با تقوا و اخلاق‌مداربودن، انقلابی و ولایتمداربودن، داشتن آشنایی کامل با ظرفیت‌های آمایشی استان، دارای برنامه و راهکار‌های اجرایی پیشرفت آفرین دانش بنیان، مردمی و مردم دار بودن، داشتن قدرت بالا در عرصه جذب اعتبارات ملی به استان، حل مشکلات معیشتی و فقر، عدالت خواه و فساد ستیز بودن و داشتن توان مدیریت و تجربه لازم و کافی در این عرصه.

او در پیام آدینه جمعه ۱۹ شهریور هم از رئیس جمهور خواست که استان بوشهر را با توجه به ظرفیت‌ها، موقعیت‌های فوق العاده و نیاز‌های ضروری و بنیادین، استانی ویژه و دارای استانداری با اختیارات ویژه قرار دهد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: باید به استان بوشهر با نگاهی دانش بنیان، پیشرفت آفرین، مردم‌مدار، فراملی و با تکریم و احترام ویژه نگریست و به این مردم و این استان گرانقدر با آن پیشینه تاریخی پرشکوه نگاهی بسیار خاص داشت تا جبران گذشته شود و پیشرفت‌های لازم تحقق یابد.
رسانه‌های استانی هم در این روز‌ها از یک سو مطالبی درباره لزوم توجه بزرگان استان به حضور استانداری قوی و کارآمد منتشر کرده‌اند و از سوی دیگر به گزینه‌هایی که به عنوان استاندار مطرح شده‌اند پرداخته‌اند.

برخی نیز با نوشتن مطالب مختلف به ضعف‌های استاندار سابق اشاره کرده‌اند.

گزینه‌های استانداری بوشهر

در روز‌های گذشته نام‌های مختلفی به عنوان استاندار بوشهر در محافل مطرح شده است. سردار فتح الله جمیری (فرمانده سپاه حفاظت سپاه پاسداران که پیش از این فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و سپاه الغدیر یزد بوده است)، سردار حمید خرمدل (فرمانده بوشهری سپاه کهگیلویه و بویراحمد)، ایمان عطارزاده (معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب)، سرهنگ سهراب انبارکی (مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور)، اصغر جعفری (مدیرکل اسبق تعاون، کار و رفاه بوشهر و مدیر دفتر مطالعات دفترنمایندگی، ولی فقیه در استان)، علی درویشی (رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر)، سید محمدصادق هاشمی (مدیرکل امور اجتماعی استانداری در دولت دهم)، مسعود نصوری (مجری طرح واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در دولت نهم و دهم، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر) و سردار احمد محمدی‌زاده (رئیس گروه مدیریت و فرماندهی مرکز راهبردی سپاه).


بیشتر بخوانید


البته نصوری بعد از انتشار خبر‌هایی مبنی بر اینکه گزینه استانداری بوشهر است گفت که کسی در این مورد با او صحبت نکرده است.

او بیان کرد: بنده درهیچ جلسه‌ای در زمینه تصدی استانداری بوشهر شرکت نداشته‌ام و طرف مشورت و مذاکره و رایزنی هم نبوده‌ام، بنابراین آنچه در رسانه‌ها و محافل مطرح شده فقط گمانه زنی‌هایی بی پایه و اساس است.

نصوری افزود: خدمتگزاری به مردم شریف، بافرهنگ و فهیم بوشهر، توفیقی است که بایست در برابر خداوند باری تعالی سجده شکر آن را به‌جا آورد، ولی بی تردید برای پذیرش مسئولیت استانداری بوشهر ظرفیت‌های با تجربه‌تر، قوی‌تر و شایسته‌تری وجود دارد.

محمدی‌زاده: اگر تکلیفی شد، فقط برای مردم نجیب استان با دل و جان می‌پذیرم

اما سردار احمد محمدی‌زاده رئیس گروه مدیریت و فرماندهی مرکز راهبردی سپاه که از گزینه‌های مطرح و جدی استانداری بوشهراست در پیامی به همرزمان خود در طول هشت سال دفاع مقدس که در برخی رسانه‌های بوشهر منتشر شده، نوشته است: «بعد از ۴۲ سال افتخار پاسداری از نظام علوی و فاطمی در سپاه با اصرار دوستان برای آمدن به بوشهر و نوکری این مردم وفادار به امام (ره) و رهبری عظیم الشآن انقلاب را قبول کردم و غیر از بوشهر هم هیچ کار دیگری غیر از ادامه خدمت در سپاه برعهده نخواهم گرفت».

او عنوان کرده است: «شخصا برای این مسئولیت سنگین تلاشی نکرده و نمی‌کنم. ما این مشی را از شهدا یاد گرفتیم و دست و پازدن برای رسیدن به مقامات را در شان یک مدیر در نظام اسلامی نمی‌دانیم، ما عادت کرده ایم که مرد روز‌های سخت انقلاب و کشور باشیم».

محمدی‌زاده نوشته است: «اگر تکلیفی شد، آن هم فقط برای مردم نجیب استان با دل و جان می‌پذیرم و یقین دارم با حمایت‌های یادگاران سال‌های خون و شهادت و به‌کارگیری جوانان نسل جدید انقلاب آن تکلیف را بخوبی به سرانجام خواهیم رساند، و اگر تکلیف از ما ساقط و به برادر دیگری واگذارشد تاجان در بدن داریم، درسپاه به پاسداری از خون‌بهای شهیدان ادامه خواهیم داد».

برخی از افراد بر بومی‌بودن استاندار بوشهر تاکید دارند و مطالب مختلفی در این زمینه مطرح می‌کنند.

امام جمعه بوشهر نیز در پیام آدینه ۱۲ شهریور «بومی و از فرزندان این استان ولایتمدار و حماسی بودن» را از جمله شاخص‌های ۱۴ گانه‌ای که برای استاندار بوشهر مطرح کرده، آورده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان هم در مجلس شورای اسلامی گفته است: در نشستی که با وزیر کشور داشتیم بر لزوم انتخاب استانداری توانمند، شایسته، بومی، کارآمد و پرتلاش برای استان بوشهر تاکید کردیم.

غلامحسین کرمی عنوان کرده که تاکنون هیچ فهرستی از سوی مجمع نمایندگان استان بوشهر برای استانداری منتشر نشده و تاکید کرده است که همه تلاش ما بر این خواهد بود که استانداری توانمند انتخاب شود که بتواند زمینه توسعه استان و حل مشکلات را فراهم سازد.

و بوشهر همچنان منتظر است که ببیند قبای سی و یکمین استاندارش بر تن چه کسی می‌نشیند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.