به بهانه بازخوانی زمین لرزه سال ۵۷ طبس؛

ساختمان‌های بدون اسکلت، بلای جان مردم طبس در زلزله سال ۵۷ شد

رئیس نظام مهندسی شهرستان طبس گفت: علت تخریب صد درصدی ساختمان‌ها و کشته شدن بیش از ۱۵ هزار نفر در زمین لرزه سال ۵۷، نبود اسکلت در سازه های ساختمانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، صادق زاده رئیس نظام مهندسی شهرستان طبس در نشست خبری به مناسبت ۲۵ شهریور سالروز زمین لرزه طبس در سال ۵۷ گفت: نبود سازه مناسب در ساخت و ساز باعث تخریب صد درصد ساختمان‌ها و کشته شدن بیش از ۱۵ هزار در زمین لرزه سال ۵۷ در شهرستان طبس شد.

او افزود: در سال ۱۳۶۹ نیز در زمین لرزه رودبار بیش از ۱۹ هزار نفر به دلیل سکونت در خانه‌های نامقاوم جان باختند که بعد از زمین لرزه‌های رودبار و بم، نظام ساخت وساز متحول شد و کشور به سمت ساخت سازه مناسب حرکت کرد.


بیشتر بخوانید


صادق زاده اظهار کرد: در سال ۸۵ ساختمان نظام مهندسی در شهرستان طبس به منظور ساماندهی به ساخت و ساز‌ها تأسیس شد.

رئیس نظام مهندسی شهرستان طبس با توجه به اهمیت ساخت و ساز‌ها در بروز حوادث طبیعی افزود: بهترین راه جلوگیری از خسارات مالی و جانی در ساختمان‌ها، انتخاب سازه مناسب و ساخت اصولی است.

او همچنین تصریح کرد: بی دقتی در لوله گذاری گاز مسئله دیگری است که در ساخت و ساز‌ها باعث خسارت زیادی در چند سال گذشته شده است که باید ناظرین گاز در زمان تأیید، جدیت و سختگیری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.