پایان هشتمین همایش بین‌المللی اربعین در مشهد

همایش بین‌المللی اربعین که از ۲۴شهریورماه در مشهد آغار شده بود دیشب به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی محمدی اصفهانی مسئول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی اربعین گفت: در همایش سه روزه اربعین، دو پنل هنر، یک پنل بین الملل، یک پنل ویژه بانوان و چهار پنل علمی پژوهشی با محوریت اربعین با ارائه مطلب توسط سخنرانانی از کشور‌هایی از جمله ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان و آذربایجان برگزار شد.

او افزود: در پایان این همایش مصوب شد گفتگو‌های اربعینی بر مبنای قرآن استوار باشد و از مسائل و مباحث افتراقی پرهیز شود. همچنین گفتگوی بین اساتید و پژوهشگران اربعینی با تبیین محوریت نقش تمدنی اربعین باشد.

مسئول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی اربعین ادامه داد: تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد توسط اساتید فرهنگی دانشگاهی در کشور‌های مختلف با گفتمان علمی پژوهشی و با محوریت جوانان و بانوان و تداوم برنامه‌های گفتگومحور در طول سال از دیگر مصوبات این همایش بود.


بیشتر بخوانید



محمدی اصفهانی بیان کرد: توجه به اقتصاد اربعینی به منظور تقویت و توانمندسازی تشکل‌های اربعینی و تلاش برای راه اندازی بنیاد بین المللی اربعین از دیگر مواردی بود که در این همایش به تصویب رسید.

او تصریح کرد: در این همایش ۳۰نفر از استادان دانشگاهی و صاحبنظران علوم دینی از عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه، لبنان و برخی دیگر از کشور‌های آسیای میانه به صورت حضوری و یا ویدئوکنفرانسی شرکت داشتند.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.