معاون خدمات شهری شهرداری مشهد:

۸۰ درصد اصناف اطراف حرم رضوی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۸۰ درصد از اصناف محدوده حرم مطهر رضوی نسبت به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا اهتمام مناسب را داشته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس مرادیان مقدم معاون خدمات شهری و مسئول قرارگاه عملیاتی پیشگیری از کرونا در منطقه ثامن شهرداری مشهد گفت: با توجه به اجرای سیاست‌های ابلاغی قرارگاه مرکزی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، طرح نظارتی ویژه ایام پایانی ماه صفر از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و در نخستین مرحله، هزار و ۷۱۶ مغازه و واحد تجاری در پیرامون حرم مطهر رضوی به صورت مراجعه حضوری مورد ارزیابی قرار گرفت که هزار و ۳۷۶ مورد یعنی بیش از ۸۰ درصد نسبت به رعایت کامل دستورالعمل‌ها اقدام کرده بودند.

او افزود: در ۳۴۰ مورد از این واحد‌های صنفی نواقصی در رابطه با عدم رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی مشاهده شد که تذکرات لازم داده شد و در برخی موارد نیز منجر اخطار کتبی شد.

مسئول قرارگاه عملیاتی پیشگیری از کرونا در منطقه ثامن شهرداری مشهد ادامه داد: برخورد همراه با حفظ کرامت و شئون شهروندان، امر به معروف و تذکر لسانی در مراحل اولیه مشاهده تخلفات کرونایی و ترغیب و دعوت به استفاده از ماسک توسط مسئولان، کسبه و فعالان در واحد‌های صنفی، همچنین دعوت به استفاده از ماسک توسط مشتریان و مراجعان به این صنوف در دستور کار گروه‌های نظارتی قرار گرفته است و در صورت تکرار تخلفات توسط واحد‌های صنفی، نسبت به اخطار کتبی و اعمال جرائم توسط دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های قضایی و نظارتی اقدام می‌شود.

مرادیان بیان کرد: در این طرح، ۷۵ گروه ۲ نفره نسبت به پایش میدانی و امر به معروف در زمینه رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی مبارزه با کرونا اقدام می‌کنند و طرح تا پایان ماه صفر ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: "پویش من ماسک می‌زنم " و دعوت عمومی به استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی تا تحقق کامل واکسیناسیون عمومی و ایمن شدن حداقل بالای ۸۰ درصد از جمعیت تمامی شهروندان نیز در این منطقه در حال اجراست.

مسئول قرارگاه عملیاتی پیشگیری از کرونا در منطقه ثامن شهرداری مشهد با اشاره به شیوع کرونا از حدود ۲ سال پیش تاکید کرد: با توجه به این که منطقه ثامن به لحاظ موقعیت مکانی و به ویژه تشرف زائران حرم مطهر رضوی یکی از پرترددترین مناطق شهری مشهد است رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شدت مورد توجه بوده است.

مرادیان اظهار کرد: علاوه بر اجرای دستورالعمل‌های ویژه و ابلاغی از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، همکاری ویژه‌ای با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های خدمت رسان به ویژه مرکز بهداشت ثامن، بسیج حریم رضوی و گروه‌های جهادی و مردم نهاد در راستای اجرا و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و دستورالعمل‌های مبارزه با کرونا صورت گرفته است.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار