پیش بینی تولید ۹ هزار تن خرما از نخلستان‌های لارستان/ تولید بیش از هزار و ۷۰۰ تن گوشت سفید در سروستان

مسئول واحد باغبانی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از تولید سالانه حدود ۹ هزار تن رطب و خرما در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی ضیافت مسئول واحد باغبانی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه لارستان هزار و ۶۳۰ هکتار نخل خرما دارد که سالانه حدود ۹ هزار تن رطب و خرما از نخلستان ها تولید می‌ شود، اظهار کرد: به دلیل وقوع خشکسالی و گرمای بی سابقه برداشت رطب و خرمای امسال این شهرستان از اوایل مرداد ماه شروع شده است و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

او افزود: ۱۰ درصد تولید خرما در استان فارس مربوط به لارستان است که بر این اساس این شهرستان رتبه پنجم را بین شهرستان‌های فارس دارد.

ضیافت با بیان اینکه عمده خرمای لارستان به شهرستان جهرم ارسال می‌شود، گفت: وضعیت بازار‌های داخلی و خارجی برای صادرات این محصولات مطلوب بوده و خرمای لارستان در داخل کشور به همه نقاط ایران ارسال و به کشور‌های افغانستان و پاکستان نیز صادر می‌شود.

مسئول واحد باغبانی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ رقم خرما در لارستان وجود دارد، گفت: برخی از این ارقام شامل شاهانی، خاصویی، قصب، پیارم، مجول، گنتار، هلیله، هلو، گچخواه، خلاص، برحی، لشت، نپت صیف، لؤلؤ، خنیزی، کبکاب، خصاب، گیونی، هلالی، آل مهتری، زرد، خروباغ، گمسری، مرزبان، مضافتی، خوش خارک، بگشی، گبدر، نلسو، خصاب هستند.

آغاز کشت سیب زمینی طرح استمرار در شهرستان لارستان

مسئول مرکز جهاد کشاورزی درز و سایبان شهرستان لارستان از آغاز کاشت سیب زمینی طرح استمرار از نیمه دوم شهریور ماه تا نیمه دوم مهر ماه امسال در این شهرستان خبر داد.

محسن پاریاب مسئول مرکز جهاد کشاورزی درز و سایبان شهرستان لارستان با اشاره به اینکه کشت سیب‌زمینی در لارستان به صورت بهاره و پاییز انجام می‌شود، اظهار کرد: این محصول با هدف تامین سیب زمینی در بازار مصرف در فصول سرد سال که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور نیست، در این منطقه کشت می‌شود.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ۵۵۰ هکتار از زمین‌های شهرستان لارستان زیرکشت سیب‌زمینی طرح استمرار رود که ۹۵ درصد ارقام کشت شده در این مزارع رقم سانته است.

سیب زمینی

پاریاب گفت: با توجه به تجربه سال‌های قبل و میزان عملکرد ۲۸ تن در هکتار این محصول پیش بینی می‌شود که ۱۵ هزار و ۴۰۰ تن سیب زمینی تولید و روانه بازار شود.

او افزود: همه مراحل کاشت تا برداشت به صورت مکانیزه صورت گرفته و همه مزارع سیب زمینی به روش قطره‌ای آبیاری می‌شود.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی درز و سایبان لارستان با بیان این‌که سیب‌زمینی تولید شده در لارستان علاوه بر تأمین نیاز شهرستان به استان‌های همجوار و تهران نیز ارسال می‌شود، تاکید کرد: روستای چاه‌نهر از توابع بخش مرکزی لارستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصول سیب‌زمینی طرح استمرار در استان پهناور فارس است.

تولید بیش از هزار و ۷۰۰ تن گوشت سفید در سروستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال هزار و ۷۷۵ تن گوشت سفید در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

سهراب عاشوری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان بیان کرد: این مقدار تولید از ١۴ واحد مرغداری گوشتی زیر نظر تعاونی مرغداران شهرستان و زنجیره سالیذ بوده است.

مرغ

او با اشاره به اینکه نهاده‌های مورد نیاز واحد‌های مرغداری از طریق سامانه بازارگاه تأمین می‌ شود، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که در نیمه دوم سال نیز همین میزان گوشت سفید تولید و روانه بازار مصرف شود.

عاشوری ادامه داد: شهرستان سروستان دارای ٢٢ واحد مرغداری گوشتی فعال با ظرفیت جوجه ریزی ۵٨٠ هزار قطعه جوجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار