نصف جهان قطب بوجینکان کشور

اصفهان قطب ورزشی رزمی بوجینکان در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابوذر لطف الله خواجو مسئول رشته بوجینکان کشور با بیان اینکه این رشته حدود ۲ سالی است که در کشور انجام می‌شود، گفت: بوجینکان رشته‌ای رزمی از خانواده نیجا محسوب می‌شود که با ورزش‌های بومی و محلی تلفیق است.

وی افزود: رشته‌های رزمی به ویژه نینجا که از حرکات و فنون پیشرفته و سنگین بهره می‌برند اغلب برای افراد تازه کار، نونهالان و نوجوانان سخت و سنگین است، اما رشته بوجینکان با توجه به حرکات ابداعی داشتن سبک ورزش‌های بومی و محلی سبب شده افراد تازه کار راحت‌تر در آن پیشرفت کنند.

وی گفت: کودکان و نوجوانان دوستدار بازی هستند و تلفیق کردن بازی‌های سنتی و بومی با حرکات رزمی سبب شده بوجینکان طرفداران زیادی پیدا کند.


مسئول سبک بوجینکان کشور افزود: رشته‌های بومی محلی لی لی، الاختر، گاو و پلنگ، ببر پری، شاه دوست و ... جزو ورزش‌هایی است که در رشته بوجینکان اغلب از آن‌ها استفاده می‌شود.

ابوذر لطف الله خواجو گفت: این رشته بسیار مهیج، جذاب، کم هزینه و قابل دسترس است و همه سنین می‌توانند از آن استفاده کنند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رقابت‌های کشوری و بین المللی آن هم باشیم.


هم اکنون در ایران حدود ۲ هزار نفر در رشته بوجینکان فعالیت می‌کنند که حدود ۳۰ درصد این ورزشکاران در استان اصفهان فعال هستند.

 

انتهای پیام/ص

برچسب ها: بوجینکان ، ورزش رزمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.