تعهد ترودو برای همکاری با مخالفان پس از شکست در کسب اکثریت پارلمانی

پس از انتخابات پارلمانی اخیر، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا بر لزوم همکاری با مخالفان تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از انتخابات پارلمانی اخیر که در آن حزب لیبرال به رهبری نخست وزیر کانادا موفق نشد تا اکثریت پارلمانی را به دست آورد، جاستین ترودودر سخنانی بر همکاری با مخالفان تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز (سه شنبه) تأیید کرد که وی نیاز خواهد داشت تا با احزاب دیگر نیز همکاری کند؛ مسأله‌ای که نشان دهنده وابستگی بیشتر وی به نمایندگان مخالف برای تشکیل دولت است.

او خطاب به هوادارانش در مونترا کانادا گفت: «شما به این پارلمان و دولت جهت دهی مشخصی دادید.» وی همچنین از هواداران خود در خارج از یک ایستگاه مترو استقبال کرد.

ترودوی ۴۹ ساله اواخر روز دوشنبه و پس از فراخوان برای انجام یک انتخابات زودهنگام، برای سومین بار انتخاب شد. حزب او اگرچه توانست در انتخابات پیروز شود، اما نتوانست اکثریت پارلمانی را از آن خود کند. او از سال ۲۰۱۹ بخاطر در اختیار داشتن اقلیت مجبور بود تا با دیگر احزاب به همکاری بپردازد. حال با انتخابات اخیر، نتایج مقت نشان می‌دهد تغییری نسبت به سال ۲۰۱۹ برای نخست وزیر کانادا به وجود نیامده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار