دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرد؛

هنوز هیچ دیدار دو جانبه‌ای بین بلینکن و لودریان پیش‌بینی نشده است

یک مقام دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت هنوز هیچ نشست رو در رویی درباره بحران زیردریایی‌ها بین وزرای خارجه فرانسه و آمریکا برنامه‌ریزی نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن و ژان-ایو لودریان وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه قرار است چهارشنبه در نشست با دیگر قدرت‌ها در سازمان ملل متحد، با هم تبادل نظر کنند، هر چند هنوز هیچ دیدار رو در رویی درباره بحرانی که این دو کشور متحد را مقابل هم قرار داده، برنامه ریزی نشده است.

یک مقام دستگاه دیپلماسی آمریکا سه شنبه تأیید کرد این دو وزیر در نشست مرسوم بین همتایان خود در دیگر کشور‌های عضو دائم شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد حضور خواهند داشت.

وی به خبرنگاران گفت: «آن‌ها یقینا در یک اتاق خواهند بود و درباره برخی موارد با هم تبادل نظر خواهند کرد».

در حال حاضر، دیدار دوجانبه‌ای بین این دو مقام در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش بینی نشده است. وی با وجود این چنین دیداری را قطعا منتفی ندانست.

در عین حال، دیدار دیگری که پیش از این برای چهارشنبه تعیین شده و قرار بود در آن، آنتونی بلینکن و ژان ایو لودریان و همچنین لیز تروس و هایکو ماس، همتایان انگلیسی و آلمانی آن‌ها حضور داشته باشند لغو شد. این مقام آمریکایی در این باره به موضوع برنامه کاری اشاره کرد.

شامگاه چهارشنبه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به همراه اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، ایجاد مشارکت جدید دفاعی و امنیتی آکوس AUKUS را اعلام کردند که ادعا می‌شود از منافع مشترک آن‌ها در هند و اقیانوس آرام محافظت و دفاع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار