کرونا همچنان پا به رکاب/ مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ در فارس به ۶ هزار و ۵۶۸ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در استان فارس به ۶ هزار و ۵۶۸ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در استودیو سلامت و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۹۰۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۹۷ هزار و ۹۳۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸۰ هزار و ۵۷۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۹ هزار و ۸۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۳۷ هزار و ۸۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به بستری ۳۲۸ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را ۲ هزار و ۴۸۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۸ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۵۶۸ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۳۸۴ هزار و ۵۲۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با بیان اینکه تا کنون، ۲ میلیون و ۸۰ هزار و ۳۴۳ دز واکسن در نوبت اول و ۸۳۲ هزار و ۶۸۰ دز واکسن در نوبت دوم به مردم استان تزریق شده است، افزود: مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به ۲ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۲۳ دز رسیده است.

دکتر همتی همچنین از ارائه خدمات تشخیص سرپایی، معاینه و درمان به هزار و ۵۲۳ بیمار مشکوک و دارای علائم مراجعه کننده به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) در فارس خبر داد.

او با بیان اینکه در حال حاضر تزریق واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا و دانش آموزان سال آخر متوسطه انجام می‌شود، گفت: همچنین از امروز متولدان یکم مهر ۱۳۸۲ تا یکم مهر ۱۳۸۳ فراخوان شده اند تا برای دریافت واکسن با نام نویسی در سامانه https://salamat.gov.ir/ و دریافت پیامک نوبت دهی به مراکز واکسناسیون مراجعه کنند.

راه اندازی بزرگترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در  استان فارس

او از راه اندازی بزرگترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون شیراز و استان فارس در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) خبر داد و افزود: این مرکز با همکاری سپاه فجر استان، شورای هماهنگی بانک‌ها و شهرداری شیراز، آماده خدمت رسانی به مردم است.

این مقام مسئول از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در سراسر استان مراجعه کرده و واکسن کروناویروس دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.