رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

آل سعود ارزشی برای انسان‌ها قائل نیست/ حادثه منا باید ثبت حقوقی شود

کنگره شهدای منا، لاله‌های سفید و حج خونین با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در کنگره شهدای منا، لاله‌های سفید و حج خونین اظهار کرد: در سال ۶۶ که حج خونین اتفاق افتاد، خانواده بنده هم درگیر این موضوع بودند.

وی ادامه داد:روزی که جرثقیل در مکه سقوط کرد، بنده شاهد زنده در آنجا بودم. بهتر است بنیاد شهید این موضوعات را ثبت حقوقی و مستندسازی کند. در جنگ جهانی دوم بعد از ۷۰، ۸۰ سال شکایت حقوقی ثبت می شود بنابراین ما هم باید این حوادث را با شکایت بین‌المللی ثبت حقوقی کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:روزی که حادثه منا رخ داد به سبب ماموریتی که مسئولین به بنده سپرده بودند،  به دوستان پزشک گفتیم که آمادگی گرمازدگی را داشته باشید. در آنجا به سبب گرمای شدید، به هر زائری که دست می‌ خورد، به زمین می‌افتاد. ما خواستیم به تیم پزشکی کمک کنیم که اجازه کار به ما نمی‌دادند.

وی ادامه داد: در آنجا هیچ کس پاسخگو نبود و ما توانستیم به روش‌های مختلف دوستان خود را نجات دهیم وگرنه تعداد شهدای ما چندین برابر می‌ شد. جان انسان‌ها برای آل سعود کوچکترین اهمیتی نداشت و آن‌ها حتی برای پدر و مادر خودشان احترام قائل نیستند.

قاضی زاده هاشمی گفت: ما باید قدر نظام جمهوری اسلامی ایران را بدانیم. تک تک احاد مردم برای ما ارزشمند است. برای مثال در قضیه هواپیمای اوکراین، کشور ما از کنار این حادثه نگذشت و مسئولیت آن را بر عهده گرفت. امیدواریم ما بتوانیم نمایندگان خوبی برای این دولت مقدس باشیم.
انتهایی پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
آل سعود همیشه همینجوری بوده
از زمان پیامبر تا الان کج رفتن و فقط داره آزار و اذیت میرسونه به مسلیمن
آخرین اخبار