بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۴ مهر؛

یادی از علامه حسن زاده آملی در حساب چهره های سیاسی کشور / گزارشی از تقدیم استوارنامه سفرای جدید سه کشور اروپایی به رئیس جمهور

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتربخوانید


در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور گزارشی از تقدیم استوارنامه سفرای جدید سه کشور به ایشان را در فضای مجازی منتشر کرد:

" آقایان «سایمون شرکلیف»، «ولف دیتریش هایم»، «دمیتری کالتسوف» و «ویشوانات آپونسو» سفرای جدید کشور‌های انگلیس، اتریش، بلاروس و سریلانکا استوارنامه‌های خود را به رئیس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند.

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید انگلیس:
کشور ما حقیقتا مستقل است و استقلال ما ادعایی نیست. شما با توجه به آشنایی خوبی که به زبان فارسی دارید، باید مفهوم واقعی این کلمات در ایران را برای دولتمردان خود تبیین کنید.

ایران با همه کشور‌ها بنای همکاری دارد، اما این همکاری باید براساس احترام متقابل باشد.

جمهوری اسلامی زیر بار زور نمی‌رود و هیچ حرف نادرست و برخلاف حق را نمی‌پذیرد.

ما خود را موظف می‌دانیم به حقوق انسان براساس باور‌ها و اعتقادات دینی احترام بگذاریم.

امروز حقوق بشر به یک حربه سیاسی برای ضربه زدن به کشور‌ها تبدیل شده است و شما می‌دانید خیلی از مدعیان حقوق بشر، چه رفتاری با ملت خود دارند.

حقایق ایران را همانگونه که هست به مقامات خود منعکس کنید

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اتریش:
ایران و اتریش خارج از اراده و تاثیر دیگران در راستای تحکیم روابط گام بردارند.

تحریم نمی‌تواند مانع توسعه روابط و همکاری‌های ایران با دیگر کشور‌ها شود.

فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است.

آوارگی امروز مردم افغانستان محصول دو دهه اقدامات و سیاست‌های آمریکا در این کشور است.

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بلاروس:
روابط تجاری و مبادلات اقنصادی ایران و بلاروس بیش از پیش توسعه یابد.

بخش خصوصی ایران آماده انتقال تجربیات خود در زمینه خدمات فنی و مهندسی هستند.

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیرجدید سریلانکا:
برای توسعه روابط با سریلانکا هیچ محدودیت و مانعی وجود ندارد.

برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ضرورت دارد.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور را فعال کند."

پست رئیسی

در پی درگذشت عالم فرزانه و عارف پارسا، علامه حسن زاده آملی، چهره‌های سیاسی کشور پست‌هایی را در صفحاتشان منتشر کردند که در ادامه مشاهده می‌کنید:

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور:

" رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت عالم فرزانه و عارف پارسا، علامه حسن‌زاده آملی طاب ثراه را تسلیت گفت.

متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثُلِمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

رحلت عالم فرزانه و عارف پارسا، علامه حسن‌زاده آملی طاب ثراه، موجب اندوه و تاثر خاطر گردید.

این اندیشمند متبحر و جامع‌نگر، حیات طیبه خود را وقف تألیف و تبیین آثار گوناگون اعتقادی، فلسفی، عرفانی، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی نمود و کارنامه درخشان و پر باری از خود به یادگار گذاشت.

مقام والای علمی، پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا، اخلاص، اخلاق و تهذیب نفس، سلوک عرفانی و تعهد انقلابی و اجتماعی، از ویژگی‌های متمایز و ماندگار این چهره فرهیخته بود که باقیات صالحات ارزشمندی برای ایشان است.

اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت شریف آن عالم مجاهد تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار _علیهم‌السلام_ را مسالت دارم."

پست رئیسی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی:

" علامه حسن‌زاده آملی عمر پربرکت خویش را صرف تعظیم امر خالق و شفقت با خلق نمود و با بذل علم بی‌پایاب خویش، جان‌های آگاه را از دریای معارف الهی سیراب کرد.

فقدان آن آفتاب تابان عرفان و فلسفه و پیشوای اهل زهد و ورع برای جامعۀ علمی به‌خصوص حوزه‌های علمیۀ جبران‌ناشدنی و خسارت‌بار است."

توئیت قالیباف

علیرضا زاکانی، شهردار تهران:

" رحلت فقیه عالی قدر و اندیشمندبزرگ، فیلسوف انقلابی، یاردیرین انقلاب و رهبری، عالم ذوفنون، سلطان‌العارفین، سالک الی الحق و عارف بالله، حضرت ایت‌الله العظمی علامه حسن‌زاده آملی رابه محضرمقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، علمای اسلام و همه شیفتگان و دلبستگان انقلاب تسلیت عرض میکنم."

توئیت زاکانی

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

" بسم الله الرحمن الرحیم
وَبَشِّرِ الصَّابِرِین الَّذینَ إِذَا أَصابَتْهُم مُصِیبَة قَالُوا إِنَّا لِلَّه وَإِنَّا إِلَیْه راجِعون
اطلاع حاصل شد دانشمند معظم، حضرت علامه حسن‌زاده آملی، در آستانه اربعین شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع)، دعوت حق را لبیک و به دیدار معبود شتافته‌اند.

این‌جانب با نهایت تاثر و تاسف قلبی، فقدان آن محقق پیشکسوت، عالم ربانی و فقیه صمدانی را که از اوتاد و ارکان و اکابر حوزه‌های علمیه و مفاخر ایران اسلامی و جهان تشیع بودند، به حضور حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، رهبر فرزانه انقلاب و ملت فهیم ایران، خصوصا مریدان و شاگردانش، ...

تعزیت و تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند مهربان برای آن خادم اهل بیت (ع)، رحمت واسع و موانست با امیر علم و بیان، علی (ع) و برای همه مصیبت‌دیدگان، علی‌الخصوص بیت مکرمش، صبر جمیل و اجر جزیل، مسالت می‌نمایم."

توئیت زاکانی

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در دولت دوازدهم:

" بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

ارتحال عالم وارسته و پرهیزگار و استاد مبرز فلسفه و عرفان و فقه مرحوم حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی ضایعه‌ای جبران ناپذیر بر سپهر معرفت و کمال و انسانیت بود. این عالم ربانی عمر بابرکت خود را در تزکیه نفس و تحصیل معارف الهی و تدریس زیست انسانی و اخلاقی سپری کرد و آثار به جای مانده از آن پوینده طریق الی الله تا غایت روشنگر مسیر رستگاری و مشعل هدایت خواهد بود. اینجانب این مصیبت بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و همه مراجع و علمای حوزه‌های علمیه و اساتید و طلاب و دانشجویان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم متقی تسلیت عرض نموده و علو درجات و همنشینی با حضرت سیدالشهدا (ع) را برای ایشان از خداوند متعال خواستارم."

پست رحمانی فضلی

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت دوازدهم:

" بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
درگذشت عارف واصل، سالک طریق عشق و معرفت الهی، عالم گرانقدر، علامه ذوفنون، حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، خبری به غایت تلخ و تاثربرانگیز بود. فقدان ایشان ثلمه‌ای بس بزرگ در عرصه‌های علم و فقاهت و عرفان و جای خالی ایشان، اساساً پرنشدنی است. سال‌های طولانی که ایشان صرف علم‌آموزی و تربیت شاگردان متعدد کردند، بی‌تردید ره‌توشه‌ای گرانقدر و چراغی پرنور در مسیر منزل ابدی است. اینجانب این ضایعه جبران‌ناپذیر را به نزدیکان و بازماندگان حضرت آیت‌الله، حوزه‌های علمیه و عموم ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه پروردگار متعال، برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان و علاقمندان ایشان، صبر و تسلی خاطر مسئلت می‌کنم."

پست واعظی

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت:

"پیام تسلیت درپی درگذشت آیت الله حسن زاده آملی

قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسد‌ها شیء

وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‎ای ایجاد می‎شود که هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند.

رحلت علامه فرزانه، متفکر و فیلسوف نامدار آیت الله #حسن_زاده_آملی موجب تاسف و تالم فراوان اینجانب گردید.

ارتحال آن عالم برجسته و معلم اخلاق که عمر بابرکت خود را در ترویج علوم مختلف از جمله دروس حوزوی و معارف نورانی اهل بیت (علیهم السلام) صرف کردند را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان مازندران و خطه سرافراز آمل تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقیه پارسا رحمت واسعه الهی و برای سایر بازماندگان این بیت شریف، صبر و شکیبایی مسئلت دارم."

پست عین الهی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار