تاکید معاون وزیر خارجه آمریکا به بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به مسیر صلح آمیز!

معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی خواستار بازگشت برنامه هسته ایران به مسیر صلح آمیز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان جوی هود، معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه خود با شبکه خبری العربیه اشاره‌ای به عدم پیشرفت گفتگو‌ها درباره احیای برجام داشت و تاکید کرد: در حال حاضر نیازمند این امر هستیم که برنامه هسته‌ای ایران به مسیر صلح‌آمیز بازگردد.

وی ادامه داد: در حقیقت باید ادرباره عدم پیشرفت در این مسیر از طرف ایرانی سوال شود و از طرف دیگر ما به صراحت نیازمند برطرف شدن نگرانی‌های موجود درباره فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران هستیم.

جوی هود تاکیدد کرد: در صورتی که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، این موضوع بسیار خطرناکتر است و به همین دلیل باید این موضوعات با ایران حل شود.

روزی نیست که یکی از مقامات آمریکایی و یا کشور‌های وابسته به آن درباره برنامه هسته‌ای ایران و موضوع برجام اظهار نظر نکند و ایران را به بدعهدی متهم نکند در حالی که مقامات ارشد کشورمان در این باره بار‌ها و بار‌ها اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌شود و تهران هرگز قصد حرکت به سوی دستیابی به سلاح هسته‌ای را ندارد.

چندی پیش، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز در اظهاراتی تکراری از تمایل واشنگتن برای بازگشت به مذاکرت ایران سخن به میان آورد و گفت: ما تمایل داریم تا به مذاکرات با ایران در دور آتی مذاکرات بازگردیم و به همه جزئیات در این زمینه توجه داریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تکرار تمایل این اتحادیه برای آغاز فوری مذاکرات برجام، تاکید کرده بود که فاصله موجود میان ایران و آمریکا باید کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به توقف مذاکرات وین اعلام کرد: امیدوار بودم در جریان سفر به نیویورک جلسه‌ای را تحت عنوان هماهنگ کننده برجام در سطح وزرای کشور‌های عضو این توافق برگزار کنم که متاسفانه تشکیل این جلسه میسر نشد.

پیشتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشته بود که، در نیویورک گفتگوی سازنده و رو به جلو را با «لودریان» وزیر خارجه فرانسه داشتم و با بیان اینکه از بی‌عملی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان شدیداً انتقاد کردم، آورده است: پاریس آمادگی جدی خود را برای مرور بر روابط و توسعه آن اعلام کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ضمن استقبال، گفتم دولت جدید جمهوری اسلامی ایران عملگرا است و ملاک ما عمل شماست.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار