۴ نکته کمکی برای تفکیک کار از زندگی

در این گزارش کوتاه، نکاتی ساده که با توجه به آن‌ها می‌توان کار و زندگی را از یکدیگر جدا کرد را می‌خوانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یوم سابع، غوطه ور شدن در کار یکی از مواردی است که بسیاری از افراد در معرض آن هستند و باعث می‌شود کاری که ما از آن امرار معاش می‌کنیم، به یک سبک زندگی تبدیل شود که ما را بیشتر شبیه ماشین‌هایی کرده است که تلاش و استراحت خود را متوقف نمی‌کنند؛ بنابراین متوجه می‌شویم که زندگی ما تا حد زیادی به یک ریتم خسته کننده و معمولی تبدیل شده است. بعضا هیچ آسایش و حتی زمانی برای لبخند زدن نیز وجود ندارد، اما راه‌هایی هست که بتوان تا حدودی زندگی را مدیریت و کار را از زندگی جدا کرد.

ابتدا یک برنامه ریزی انجام دهید

تهیه برنامه‌ای که جزئیات زندگی را به طور دقیق مشخص کند، به طوری که ما بدانیم زندگی چگونه پیش می‌رود و به کجا می‌رود ضروری است؛ بنابراین کار جزوی از زندگی است و نه همه آن.

تفکیک کار از زندگی

اولویت بندی داشته باشید

همیشه اولویت‌ها را جلوی چشمان خود قرار دهید تا بتوانید آن‌ها را مرتب کنید و مدام از خود بپرسید که در آینده چه می‌خواهید و چه چیزی کم دارید، تا کار را خدمتگزار آرزو‌ها و اهداف خود کنید. در الویت بندی خانواده و استراحت و ... را در نظر بگیرید.

از تعطیلات استفاده کنید

هر فردی که ساعت‌های طولانی کار می‌کند باید از تعطیلات خود به نحو احسن استفاده کند. خواه تفریح باشد یا هر چیز دیگری باید از تعطیلات بهترین استفاده را برد و آن را با کار یا موارد دیگر اشتباه نگرفت و تفکیک قائل شد.

ایجاد زندگی جایگزین

سرانجام هر فرد باید یک زندگی جایگزین برای کار بیابد و ایجاد کند، به طوری که کار محور زندگی و اولین علاقه نباشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار