بیشترین شکایت سمنانی‌ها از اصناف گرانفروشی و تقلب است

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین موارد تخلف گزارش شده در شکایات مردمی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مرداد از واحد‌های صنفی استان بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: یک هزار و ۶۳۹ مورد شکایت مردمی در زمینه کالا و خدمات از طریق ستاد‌های خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات و نمایندگی‌های شهرستان‌های تابعه گزارش شد که یک هزار و ۳۱۱ مورد مربوط به بخش کالا و بقیه مربوط به خدمات بود.

او اضافه کرد: با بررسی‌ها و بازرسی‌های انجام شده ۱۰۰ درصد گزارش‌های دریافت شده و گزارش متخلف، قابل پیگیری تشخیص داده شد که از مجموع شکایات یکهزار و ۲۲۹ مورد گزارش به صورت تلفنی، ۱۷ گزارش حضوری و ۳۹۳ نیز به صورت کتبی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: از مجموع این شکایات دریافتی، تعداد ۶۵۵ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده شد که برای بررسی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او خاطرنشان کرد: از مجموع شکایات خصوصی دریافت تعداد ۲۴۱ فقره با برآورد ارزش حدود ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال در کارگروه‌های شهرستانی رسیدگی و منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: شهروندان استان می‌توانند شکایات و گزارشات خود را از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، و عرضه و فروش کالای قاچاق، به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

استان سمنان حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.