دستاورد سفر رئیس جمهور برای صنعت، معدن و تجارت بوشهر چه بود؟

رئیس سازمان صمت بوشهر گفت: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان ۷ مصوبه در بخش صنعت، معدن و تجارت استان به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، سید حسین حسینی رئیس سازمان صمت استان بوشهر بیان کرد: ۷ مصوبه مهم در بخش صنعت، معدن و تجارت در سفر شانزدهم مهر رئیس جمهور به این استان به تصویب رسید.

او افزود: اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های داخل منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر (۵۰ درصد شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و ۵۰ درصد سازمان برنامه و بودجه کشور در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یکی از این مصوب‎ها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: تامین منابع مالی برای جایگزینی شناور‌های ساخت خارج با شناور‌های ساخت شده در کشور با در نظر گرفتن اولویت نسبت به سایر صنایع به میزان سالیانه ۲۵۰ میلیون دلار به مدت سه سال (۷۵۰ میلیون دلار) از محل منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک عامل دیگر مصوبه این سفر است.

حسینی عنوان کرد: با توجه به تعطیلی یکی از واحد‌های مهم و اجرای طرح عارضه یابی و مصوبه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص راه اندازی آن‌ها و با توجه به اشتغال بالای طرح و پذیرش اولیه در بانک صنعت ومعدن به صورت سندیکایی با مشارکت بانک‌های عامل مقرر شد بانک‌های یاد شده برای تامین مالی به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان مشارکت کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: همچنین طبق یکی از مصوب‌های سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مقرر شد با توجه به محدودیت‌های موجود در منابع بانک‌های تخصصی مانند صنعت ومعدن بوشهر، توسعه تعاون، توسعه صادرات و کشاورزی برای استفاده از حساب‌های شرکت‌های دولتی استان و گردش حاصل از منابع آن‌ها برای افزایش تسهیلات بانکی به منظور رونق تولید در استان، از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی و وزارت اقتصادو دارایی بررسی و پیشنهاد لازم مبنی بر تکلیف انتقال بخشی از صنایع، شرکت‌های دولتی به حساب‌های بانکی در استان‌های محل استقرار آن‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه شود.

رئیس سازمان صمت بوشهر عنوان کرد: سرمایه گذاری مستقیم یا به صورت مشارکتی با بخش خصوصی در زمینه تولید لاستیک، صنایع میان دست و پایین دست پتروشیمی و صنایع آهک در شهرستان‌های دارای بیکاری بالا در استان بوشهر از طریق ستاد اجرایی امام (ره)، ایمیدرو و دیگرسازمان‌های توسعه‌ای مصوبه دیگر این سفر  به شمار می‌رود.

حسینی بیان کرد: تامین مالی و پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش برای ۹ طرح اولویت دار در استان از طریق بانک صنعت و معدن، ملی، تجارت و ملت و تامین منابع سرمایه در گردش و ثابت برای سایر واحد‌های تولیدی و طرح ها‌ی تولیدی مصوب‌های دیگر سفر هیات دولت به استان بوشهر است.

او گفت: در زمینه حمایت از واحد‌های تولیدی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی و تجاری در استان و تسهیل تجارت، در زمینه برق، آب و گاز پیشنهادهایی داده شده که در مصوبات مرتبط با وزارتخانه‌های مربوط لحاظ شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.