تصویب طرح مکان‌یابی بیمارستان شهر حاجی‌آباد

طرح مکان‌یابی بیمارستان شهر حاجی‌آباد در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خراسان جنوبی به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، طرح مکان‌یابی بیمارستان شهر حاجی‌آباد در هفتمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان جنوبی ه ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصویب شد.

۲۱ دستور کار از شهرستان‌های قاینات، فردوس، بشرویه، زیرکوه، طبس، بیرجند و نهبندان در کارگروه مطرح شد که مورد بررسی قرار گرفت و از مهمترین مصوبات این نشست تصویب طرح مکان‌یابی بیمارستان شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه است.

علاوه بر طرح مکان‌یابی بیمارستان شهر حاجی‌آباد، ۱۰ طرح از طرح‌های سرمایه‌گذاری ستاد توسعه خاوران نیز به تصویب اعضای حاضر در این نشست رسید.

هفتمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان به دبیری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و با حضور تمامی اعضا در محل استانداری برگزار شد.

سال گذشته نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی این مسأله را مطرح کرده بود و بیان کرده بود که ساخت بیمارستان زیرکوه در لایحه بودجه سال آینده ردیف اعتباری مستقل گرفته است.

سلمان اسحاقی افزود: پس از اخذ مجوز ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه از وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و کسب موافقت رییس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، ردیف اعتباری مستقل در لایحه بودجه سال آینده برای این پروژه مصوب و به دولت ابلاغ شد.

وی گفت: با گذشت یک دهه از شهرستان شدن زیرکوه، بیمارستان فعلی آن در مالکیت سازمان تأمین اجتماعی و در اجاره وزارت بهداشت بوده و ساخت بیمارستان جدید حق و خواست مردم زیرکوه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: زیرکوه تنها شهرستان در خراسان جنوبی است که بیمارستان ملکی نداشته و با آغاز عملیات اجرایی بیمارستان  در سال آینده (امسال) دغدغه چندین ساله مردم رفع خواهد شد.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوثر زیرکوه در زمان زلزله سال ۱۳۷۶ راه‌اندازی شد و متعلق به تامین اجتماعی است که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و در حال حاضر این بیمارستان با بخش‌های دیالیز، داخلی، اطفال و اورژانس به مردم خدمات ارائه می‌کند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.

منبع ایرنا

انتهی پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.