بذرپاش: گزارش تفریغ بودجه ۹۹ چهار ماه زودتر از موعد قانونی تقدیم مجلس شد / اجرایی نشدن ۴۲ درصد از احکام بودجه سال ۹۹

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری ۲۰ مهرماه مطالبی را درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۹ بیان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور امشب ۲۰ مهرماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی ترک فعل مدیران تا کسری بودجه و بررسی جزئیات گزارش تفریغ بودجه پرداخت.

بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه امسال چهار ماه زودتر از موعد قانونی عمل کردیم زمان ارائه گزارش ما پایان دی ماه بود گفت: امسال ۳۱ شهریورماه تفریغ بودجه را تقدیم مجلس کردیم و امروز روز قرائت خلاصه‌ای از آن در مجلس بود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور دیروز بخشنامه سال ۱۴۰۱ را به سازمان برنامه ابلاغ کردند افزود:ما قبل از ابلاغ بخشنامه بودجه، تفریغ بودجه را تقدیم کردیم به طوری که نورافکنی به میدان بودجه کشور انداخته شد تا اوضاع کاملاً شفاف شود تا در این شرایط دولت و مجلس با چشمان باز به تدوین بودجه بپردازند و از انحرافات جلوگیری شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه ما به محاسبات بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخته‌ایم، ادامه داد: تفریغ بودجه مربوط به سال ۹۹ است، لذا رسیدگی‌های دوماهه بودجه سال جاری را در پیش گرفته ایم و این رسیدگی را در بازه‌های دو ماهه قرار داده ایم.

بذرپاش با اشاره به اینکه هرگونه انحرافی در دیوان محاسبات به منزله تخلف است گفت: فرد و یا دستگاهی اگر این انحراف را عمدا مرتکب شده باشد در بستری که در دیوان محاسبات دیده شده رسیدگی صورت می‌گیرد بسیاری از پرونده‌هایی که در دیوان محاسبات مورد بررسی قرار می‌گیرد فضایی می‌شود، بسیاری از پرونده‌ها ناشی از انحراف بودجه‌های سنواتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار