بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۲۱ مهر؛

پست اینستاگرامی رئیس مجلس درباره زلزله اخیر بازفت / توئیت معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره سفیر انریکه مورا به ایران

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتربخوانید


در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

صفحه رسمی محمد فرازمند سفیر ایران در ترکیه گزارشی از مراسم اعطای نشان حافظ شناسی به دکتر حجابی کرلانگیچ در فضای مجازی منتشر کرد:

"مراسم اعطای نشان حافظ شناسی به دکتر حجابی کرلانگیچ با حضور و سخنرانی رئیس و اساتید دانشگاه آنکارا و مقام‌های آموزش عالی ترکیه. دکتر حسن‌لی رئیس مرکز حافظ شناسی ایران نیز در این مراسم بصورت برخط مشارکت و سخنرانی کرد.
نشان حافظ تاکنون به شش استاد برجسته ایرانی و خارجی اعطاشده است."

پستی فرازمند

مهدی فضائلی، روزنامه نگار و فعال رسانه اطلاعاتی را درباره دروس حوزوی منتشر کرد:

"دروس خارج نظام اسلامی حوزه علمیه قم ۲۰ درس ازجمله فقه روابط اجتماعی، تفسیر اجتماعی قرآن، فقه تقنین، فقه پیشگیری ازجرم، فقه رمز ارز، بانکداری و معاملات جدید، فقه نظام جامع خانواده، فقه الاخلاق، فقه فضای مجازی، فقه روابط بین‌الملل وسیاست خارجی وفقه امنیت خارجی را شامل می‌شود."مهدی فضائلی

علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه توییتری خود نوشت:

"در ادامه رایزنی‌های اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی، فردا میزبان آقای انریکه مورا، معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا، خواهم بود. تبادل نظر درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای از جمله افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه در دستور کار این سفر است."

علی باقری

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار پستی درباره زلزله اخیر نوشت:

"متاسفانه زلزله‌های اخیر در منطقۀ بازُفتِ کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری و منطقه محروم و صعب العبور اندیکا در استان خوزستان، خساراتِ قابل توجهی بر جا گذاشته است؛ با توجه به گزارش‌های میدانی نمایندگان محترم و گروه‌های جهادی، حدود هشتصد منزل مسکونی در بازُفت آسیب جدی دیده است و چهارصد خانوادۀ عشایری با مشکلِ تردد روبرو شده‌اند؛ در اندیکا نیز صد و سی روستا آسیب دیده که درصدِ تخریب در سی روستا بالاست.

با توجه به اینکه مردم این مناطق محروم، پیش از این نیز با مشکلاتِ معیشتی مواجه بوده‌اند و این حوادث، مشکلات را تشدید کرده است و همچنین با توجه به در پیش بودن فصل سرما، رسیدگی فوری دولت جهت رفع مشکلات مردم، تأمین مایحتاج ضروری، جبران خسارات وارده به منازل، مدارس، خانه‌های بهداشت، زمین‌های کشاورزی و دام‌ها ضروری است؛ کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی موظف است بر بازسازی سریع روستاهای مذکور و باز شدن کامل راه‌هایِ مواصلاتی و رفع مشکلات عشایر رسیدگی کرده و اهتمامِ لازم را برای تسریع در این امر به کار بندد و گزارش آن را به نمایندگان ارائه کند.

کمیسیون کشاورزی بر جبران خسارات دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز موظف است از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و همچنین متوقف نشدن جریان آموزش در روستاهای زلزله زده اطمینان حاصل نمایند."

محمدباقر قالیباف

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در صفحه شخصی خود همزمان با چهلمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور از نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای این سازمان بازدید کرد.

"حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز و همزمان با چهلمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور از نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای سازمان بازرسی کل کشور بازدید کرد و در جریان فرآیندهای کشف، احصاء و رسیدگی به تخلفات و مفاسد اداری قرار گرفت.

در این بازدید مسئولان بخش‌های مختلف سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از نظام مسائل مطرح در کشور، گلوگاه‌های فساد و نحوه دریافت گزارش‌های مردمی و گزارشگران فساد و همچنین روند بررسی و رسیدگی به این گزارش‌ها ارائه کردند."

محسنی اژه‌ای

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور گزارشی از  دولت هوشمند برای تسهیل انجام امور مردم در فضای مجازی منتشر کرد:

"با استفاده از دیدگاه‌های اعضای حقیقی و عقبه کارشناسی اعضای حقوقی شورا، می‌توان گام‌های موثری در جبران عقب ماندگی‌ها در خود شورا و مدیریت فضای مجازی برداشت.

تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است و از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌خواهم راهبری تکمیل شبکه ملی اطلاعات را با جدیت پیگیری کنند.

همه دستگاه‌ها بدون بخشی‌نگری برای تشکیل دولت هوشمند برای رفاه مردم و تسهیل انجام امور مردم باید با یکدیگر همکاری کنند تا کار‌ها و امور مردم با آسودگی انجام شود.

[با تاکید بر توجه همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به اقتصاد دیجیتال]: فعال شدن اقتصاد دیجیتال در افزایش اشتغال، تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده موثراست و در این زمینه اگرچه وزارت ارتباطات محور است، اما همه دستگاه‌ها باید برای رونق اقتصاد دیجیتال فعال شوند.

ایجاد سکو‌های راهبردی برای ارایه خدمات در حوزه‌های آموزش، بهداشت، کشاورزی، مالی و تجاری ضروری است.

[با تاکید بر اهمیت توجه به مدیریت هوشمند و هدفمند حوزه سرگرمی و اوقات فراغت در فضای دیجیتال]: فعال شدن این حوزه با توجه به شیوع کرونا و در خانه ماندن اجباری بخشی از مردم اهمیت زیادی دارد.

در شرایطی که دشمنان به فضای شخصی و اطلاعاتی مردم و کشور هجمه می‌آورند، غفلت زمینه سالم‌سازی و ایمن‌سازی فضای مجازی از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

 در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی، درباره الحاقیه سند ستاد رسانه، مصوب سال ۱۳۹۷ شورا برای افزایش تعامل برخط رسانه و تقویت تعاملات دستگاه‌ها و رسانه‌ها بحث و تصیم گیری شد.

در این جلسه همچنین پس از تبادل نظر اعضای شورا، بخش سیاست‌ها و الزامات قانونی شدن منظومه ماهواره‌ای درکشور به تایید رسید که از جمله این موارد استفاده مجاز این‌گونه منظومه‌های ماهواره‌ای در داخل کشور بود و مقرر گردید وزارت ارتباطات درباره نحوه فعالیت و ارایه مجوز به آن تصمیم‌گیری کند."

ابراهیم رئیسی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار