تقویت روابط، محور دیدار و گفتگوی پادشاه اردن و امیر قطر

پادشاه اردن در دیدار با امیر قطر خواستار ارتقای روابط دوجانبه شد و اعلام کرد این روابط می‌تواند به ثبات منطقه کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المجتمع، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در سفر به دوحه، پایتخت قطر با «تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر این کشور دیدار کرده و خواستار ارتقای روابط دوجانبه شد.

عبدالله دوم در حساب رسمی توئیتر خود نوشت: «از بازدید قطر که کشور دوست و برادر ماست و از دیدار شیخ تمیم بن حمد آل ثانی خرسند شدم. ما در خصوص تعمیق روابطمان دوستانه بین کشورهایمان صحبت کردیم.»

در مقابل امیر قطر نیز در توئیتر نوشت: از دیدن ملک عبدالله دوم و هیئت همراه او در قطر بسیار خوشحال شدم. در زمان دیدارمان با هم درخصوص ارتقای روابط دوجانبه میان دو کشور دوست و برادر در همه زمینه‌ها سخن گفتیم. همچنین تحولات منطقه، حمایت از استقرار و ثابت در آن و مسئله فلسطین از دیگر موضوعات مورد بحث ما بود.

پادشاه اردن همراه امیر قطر در این سفر از چندین پروژه دوحه درخصوص برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر نیز بازدید کردند.

سفر پادشاه اردن درحالی صورت می‌گیرد که از سال ۲۰۱۳ تاکنون او سفری به قطر نداشته است و همراه برخی دیگر از کشور‌های عربی از سال ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر به حالت تعلیق درآورده بود. در سال ۲۰۱۹ اردن نیز مانند مصر، امارات و چند کشور دیگر سفیر خود را به قطر بازگرداند و روابط دیپلماتیک خود را با دوحه از سر گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار