بازیکنان ناشناخته‌ای که در بازی‌های مهم، فراتر از انتظار ظاهر شدند

در برخی از مسابقات مهم، بازیکنانی که چندان مطرح نبودند با خوش اقبالی، فرصت بازی به دست آوردند و عملکرد خوبی داشتند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از بازیکنان با درخشش در یک بازی بزرگ، نام خود را بر سر زبان‌ها می‌اندازند و نوید ظهور یک ستاره آینده دار را به هواداران تیم خود می‌دهند. در بیشتر مواقع این بازیکنان کار خود را از ترکیب اصلی آغاز نمی‌کنند و بازیکنان حاشیه‌ای هستند که به دلایلی مانند مصدومیت بازیکنان اصلی و غیاب آن‌ها، فرصت بازی به دست می‌آورند. 

وقتی این بازیکنان در ترکیب قرار می‌گیرند، هیچکس انتظار عملکرد خوب از آن‌ها ندارد. نه هواداران، نه سرمربی و نه حتی هم تیمی‌های خودشان چنین انتظاری ندارند. 

گاهی اوقات ممکن است زمینه‌ای برای درخشش ناشناخته‌ترین بازیکن تیم‌ها فراهم شود. این رویدادی است که می‌تواند هر بازیکن را به قهرمان باشگاه و هوادارانش تبدیل کند.

در این گزارش ۵ بازیکن نه چندان مطرحی را معرفی می‌کنیم که در بازی‌های بزرگ به میدان رفتند و عملکردی فراتر از انتظار ارائه کردند.

 

۱- دیووک اوریگی - لیورپول 

شاید یکی از بهترین بازیکنان تعویضی جهان، دیووک اوریگی باشد که در جریان کامبک شگفت انگیز لیورپول مقابل بارسلونا، برای قرمز‌ها همه کار کرد. این ستاره در فصل گذشته بیش از ۱۰ بازی در لیگ برتر انجام داد. او مطمئناً در سال ۲۰۱۹ قهرمان لیورپول بود. اگرچه در آن فصل تنها ۱۲ بازی در لیگ انجام داده بود، اما پایه گذار پیروزی ۴ بر صفر تیمش برابر بارسلونا در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. 

او تنها به ۷ دقیقه نیاز داشت تا لیورپول را پیش بیندازد. پس از این که جورجیونو واینالدوم ۲ گل دیگر به ثمر رساند، اوریگی گل چهارم را هم وارد دروازه کاتالان‌ها کرد تا مهر صعود تیمش به فینال لیگ قهرمانان اروپا را امضا کند. 

۲- رایان برتراند - چلسی 

چلسی در سال ۲۰۱۲ بدون حضور حداقل ۴ بازیکن اصلی خود از جمله جان تری که کاپیتان این تیم بود، به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. در حالی که برخی از بازیکنان چلسی تحت تاثیر قدرت بایرن مونیخ قرار گرفته بودند، رایان برتراند خلاف آن‌ها قدرت نمایی کرد. این نخستین حضور این ستاره در لیگ قهرمانان و اتفاقا مهم‌ترین بازی او بود. 

برتراند از وظایف خود در جناح چپ دفاعی شانه خالی نکرد. او فیلیپ لام، مدافع راست بایرن مونیخ را با مشکل مواجه کرد. برتراند در ضربات پنالتی این بازی که با پیروزی چلسی به پایان رسید، گلی به ثمر نرساند؛ اما سختکوشی و آگاهی دفاعی او در جناح چپ، در آن شب تعیین کننده نتیجه بازی بود.

۳- بن واتسون - ویگان اتلتیک 

در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ ویگان اتلتیک بهترین عملکرد خود را در یک جام شگفت انگیز تجربه کرد که در نهایت به قهرمانی این تیم منجر شد. ویگان در طول دیدار فینال درخشش خیره کننده‌ای در  خط حمله به نمایش گذاشت و ثابت کرد که در بحث دفاعی هم به خوبی عمل می‌کند. با این حال، منچسترسیتی از برترین‌های قهرمانی بود و بنابراین تیم بی امان ویگان را در تمام ۹۰ دقیقه شکار کرد.

در حالی که سه دقیقه وقت اضافی باقی مانده بود، واتسون که در این بازی به عنوان بازیکن تعویضی به بازی آمده بود، روی کرنر شون مالونی با ضربه سر توپ را به گوشه دروازه جو هارت فرستاد تا هواداران ویگان در ورزشگاه ومبلی سر از پا نشناسند. 

برای کسی که به دلیل شکستگی پا در تمام فصل فقط ۱۵ بازی برای ویگان انجام داده بود، یک ضربه سر کافی بود تا هواداران را به وجد آورد.

۴- اوبافمی مارتینز - بیرمنگام 

بیرمنگام ممکن است در جام حذفی با مشکل مواجه و از لیگ برتر حذف شده باشد، اما رقابت‌های جام حذفی در سال ۲۰۱۱ به لطف اوبافمی مارتینز با موفقیت تاریخی برای این تیم به پایان رسید. مارتینز که در فاصله ۶ دقیقه مانده به پایان بازی وارد زمین شده بود، در یک لحظه سردرگمی در خط دفاعی آرسنال صاحب توپ شد و گل برتری تیمش را وارد دروازه توپچی‌ها کرد. 

این گل از مهاجمی که در آن فصل به صورت قرضی در بیرمنگام تنها ۶ بازی انجام داده بود، یک اتفاق غیر منتظره بود. او وقتی موفق شد گلزنی کند که تیمش بیش از هر زمان دیگری به گل نیاز داشت.


بیشتر بخوانید 


 

۵- توماس کالاس - چلسی

۲۷ آوریل ۲۰۱۴ یک روز فراموش نشدنی بود، البته به دلایل مختلف برای افراد مختلف. چلسی با هدایت ژوزه مورینیو هر ۳ امتیاز را به دست آورد و اساساً مانع از قهرمانی لیورپول در لیگ برتر شد. 

در حالی که پیش از این دیدار استیون جرارد سرتیتر تمام نشریه‌ها بود، اشتباه او منجر به گلزنی دمبابا شد. هواداران چلسی با گذشت سال‌ها از این دیدار هنوز هم به یاد می‌آورند که کالاس چقدر در کلین شیت تیمشان موثر بود. 

مصدومیت مدافعان اصلی چلسی باعث شد مورینیو در ترکیب اصلی از توماس کالاس استفاده کند. انتظار می‌رفت مدافع ۲۰ ساله آبی‌ها برابر حملات لیورپول عملکرد متزلزلی داشته باشد، اما عکس این اتفاق رخ داد. کالاس آن روز برای چلسی بازی کرد و تقریبا تمام تهدید‌های لیورپول را متوقف کرد. لیورپول به خاطر لغزش استیون جرارد که به دمبابا اجازه دزدیدن توپ و گلزنی را داد، ۳ امتیازی که در قهرمانی این تیم تعیین کننده بود را از دست داد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
ایمون زاید پرسپولیس
آخرین اخبار