دستیابی به منبع پایدار آب با اجرای طرح‌های آبخیزداری در کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: تداوم روند خشکسالی و وضعیت نامناسب بارش ها، اجرای طرح‌های آبخیزداری را ضروری می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: وضعیت بارش‌های آینده کشور مطلوب نیست و بر همین اساس بر اجرای طرح‌های کلان آبخیزداری و آبخوان داری و همچنین همکاری و مدیریت واحد و تبدیل کردن تهدیدها به فرصت تأکید می شود.

او افزود:با وجود در اختیار داشتن اکثر منابع متأسفانه هنوز برای تأمین امنیت غذایی با مشکل مواجه هستیم و ناگزیر باید برای جنگ آینده که جنگ آب است خود را آماده کنیم، زیرا اگر برای آینده برنامه ریزی درست و مدون نداشته باشیم قطعا با مشکل روبه رو خواهیم شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر پیشنهاد ایجاد دبیرخانه با محوریت ایستگاه تحقیقات شهرستان را ارائه کرد و ادامه داد:با تشکیل این دبیرخانه جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌های عضودر کارگروه مسائل را مطرح و بر اساس تصمیمات گرفته شده امور به سرانجام می‌رسد و تهدیدات به فرصت تبدیل خواهد شد.

شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر یکی از مشکلات را احداث بی رویه استخر‌های غیر مجاز ذخیره آب کشاورزی دانست و بیان کرد:از عمده مشکلات حوزه آب و کشاورزی احداث بی رویه و بدون پشتیبانی کارشناسی می‌باشد هرچند هدف از ساخت این دست استخر‌ها ذخیره آب‌های سطحی و جلوگیری از هدر رفت آب بود، ولی متأسفانه سبب تبخیر مقدار زیادی از این آب شده است که با برنامه ریزی درست و ایجاد پوشش روی استخر می‌شود از تبخیر و هدر رفت آن جلوگیری کرد زیرا که اگر این منبع ازبین برود اقتصاد و معیشت نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: هدف کارگروه خشکسالی و مخاطرات کشاورزی، رسیدن به ایده‌ها و مصوبه‌های اجرایی است و بر آگاه سازی و آموزش کشاورزان در جهت بهینه مصرف کردن منابع تأکید می شود.

انتهای پیام//ف. ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.