باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

بادیگارد بازی سلبریتی‌ها؛ ایمنی از خطر یا کمبود اهمیت؟

برخی سلبریتی‌ها که به شهرتی دست یافته‌اند، برای تکمیل کلکسیون داشته‌هایشان به دنبال مهم‌شدن یا حداقل مهم جلوه دادن خود هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از دیرباز افراد مهم و دارای مقام و منصب برای حفظ امنیت خود از افرادی که توان جسمی بالایی داشتند، استفاده می‌کردند و سال‌ها این نوع حفاظت برای افراد مهم سیاسی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما در سال‌های اخیر، شاهد بودیم که برخی سلبریتی‌ها با به کارگیری محافظ یا بادیگارد برای خود در مجامع عمومی حاضر می‌شدند و در بین مردم فخرفروشی می‌کردند.

شاید در ابتدا کسی فکرش را هم نمی‌کرد داشتن بادیگارد به نوعی سبک زندگی تشریفاتی و ابزاری برای فخرفروشی تبدیل شود؛  تا حدی که برخی از اینفلوئنسرها و افراد ثروتمند و یا بهتر بگوییم مرفهین جامعه از سر فخرفروشی که امری ناپسند است، به این کار روی آوردند.

در مورد بسیاری از سلبریتی‌ها و افراد مشهور دنیای سینما نمی‌توان گفت که استفاده از بادیگارد را برای حفظ امنیت خود انجام می دهند؛ چرا که عموماً خطر خاصی این افراد را تهدید نمی‌کند و تنها رویکرد فخرفروشی دارند و کار آنها می‌تواند آسیب‌های زیادی برای افراد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان داشته باشد و در روند تربیتی و آینده شغلی جوانان موثر باشد. باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که مشهور بودن یک فرد دلیلی بر مهم بودن او نیست. برای مثال یک فرد می‌تواند با انجام یک کار ناشایست در فضای مجازی مشهور شود و این دلیلی برای مهم بودن او نیست. متاسفانه فضای مجازی و اینستاگرام فضایی برای کسب شهرت‌های پوشالی شده و برخی با شهرتی که در این فضا کسب می‌کنند، توهم مهم بودن هم بر‌می‌دارند و برای القای مهم بودن خود به جامعه چند مرد قوی هیکل را استخدام و با حضور در انظار عمومی خودنمایی می کنند.

داشتن بادیگارد برای افرادی مثل اینفلوئنسرها که از لحاظ جایگاه اجتماعی در جامعه  وجهه مهمی ندارند و خلأ مهم بودن‌ خود را با این کار پر می‌کنند، این حس را برای دیگران تلقی می‌کند که در جامعه ما مگر چقدر ناامنی وجود دارد که حتی یک فرد معمولی هم از بادیگارد استفاده می‌کند.

علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس، در گفت و گو با   باشگاه خبرنگاران جوان ،گفت: واقعیت امر این است که در بسیاری از کشورهای دنیا که بحث خصوصی‌سازی به نهادهای اقتصادی کشورها مربوط می‌شود، برای حفاظت گروهی از افراد تحت عنوان بادیگارد نه به صورت فردی بلکه به صورت سازماندهی شده از طرف یکسری موسسات دارای مجوز با دوره‌های مشخص در زمینه تامین امنیت فردی، خانوادگی یا یک تشکیلات اقتصادی هنری یا هرچیز دیگری فعالیت می کنند.

وی افزود: اما در کشور ایران بر اساس قانون ما چنین تشکیلاتی را نداریم؛ یعنی اگر فرد یا موسسه‌ای به صورت خصوصی کسانی را به عنوان بادیگارد استخدام کند، در حقیقت کار غیر قانونی انجام داده؛ از سوی دیگر اگر این افراد یکسری وسایل ظاهراً برای دفاع شخصی در اختیار داشته باشند، به لحاظ قانونی حق نگهداری این وسایل را ندارند و در توده مردم نمی‌توانند از سلاح سرد و اسپری فلفل استفاده کنند و این‌ها تماماً خلاف قانون محسوب می‌شود. بنابراین پدیده بادیگارد در کشور ایران به لحاظ حقیقی و قانونی تکلیفش مشخص است.

بادیگارد معضلی که افراد معمولی را هم درگیر خود کرده!

شریفی یزدی در ادامه اظهار کرد: اما چه می‌شود که در ایران افراد نیاز به بادیگارد پیدا می‌کنند و احساس می‌کنند که باید افرادی باشند و از آن‌ها مراقبت کنند؟! حتما می‌دانید که بادیگارد‌ها اول در ایران توسط سلبریتی‌ها استخدام شدند و بخش اعظم این قضیه به نظر بیشتر از اینکه یک نیاز واقعی از لحاظ امنیتی باشد، نوعی تفاخر اجتماعی است. درمورد هنرپیشه‌ها یا بازیکن‌های درجه دو و کمتر شناخته شده که آن‌ها هم بادیگارد دارند، بیشتر هدف جلب توجه است. یعنی این افراد از این ابزار استفاده می‌کنند تا جایگاه نداشته اجتماعی‌شان از این طریق ساخته شود. بنابراین در گام اول و به نظر من مهم‌ترین عامل وجود بادیگارد در بین بسیاری از افرادی که چندان مطرح نیستند، جلب توجه، شهرت سازی و موردهایی از این قبیل است.

وی گفت: نکته‌ای که نباید آن را فراموش کرد این است که معدودی از سلبریتی‌ها ممکن است احساس عدم امنیت داشته باشند؛ چرا که وقتی در یک مکان عمومی درحال تردد هستند جمعیت کثیری به سمتشان هجوم می‌آورند و امکان سوء استفاده در این بین وجود دارد که در این خصوص مجموعه‌ای وجود دارد به اسم انتظام که متصل به نیروی انتظامی بوده و خدماتی از این قبیل را به صورت خصوصی ارائه می‌دهد که کاملا قانونی و در چارچوب عمل می‌کند. بنابراین اگر کسی چنین احساسی ناامنی دارد می‌تواند از این طریق اقدام کند.

بادیگارد معضلی که افراد معمولی را هم درگیر خود کرده!

شریفی یزدی گفت: باتوجه به فاصله‌ طبقاتی در جامعه طبیعتاً برخی از مردم نسبت به افرادی که از تمکن مالی برخوردارند یک نوع نگاه خاص دارند و وقتی فردی از بادیگارد استفاده می‌کند، این پیام را می‌رساند که من از توده مردم جدا و فرد خاصی هستم.  این کمک می‌کند تا فاصله این افراد با مردم بیشتر شود؛ طبیعتا اولین پیامدی که این رفتار در جامعه دارد، احساس درماندگی در بین مردم است و تا حدی این ایجاد فاصله باعث می‌شود، نوعی تنفر و خشم بین مردم و این افراد دارای بادیگارد شکل بگیرد.

شریفی یزدی ادامه داد: نکته‌ بعدی که اهمیت دارد و می‌تواند اثرگذار باشد، تقلید است؛ یعنی هرکس که تمکن مالی دارد و امکان چنین کاری برایش فراهم است و بتواند هزینه‌ها و حقوق بادیگاردها را بپردازد، این کار را گسترش می دهد. بنابراین زمینه جامعه شناختی قضیه به نظر من نوعی تفاخر اجتماعی مثل لباس برند پوشیدن، جغرافیای مسکن که شمال یا جنوب شهر باشد، ماشین خاص سوار شدن نه به دلیل راحتی و ایمنی بلکه به دلیل تفاخر و به رخ کشیدن داشته‌هاست. این امر بیشتر در شهرهای بزرگ است؛ به این دلیل که در شهرهای کوچک افراد همدیگر را می‌شناسند و بیشتر تفاخر به روابط انسان‌ها برمی‌گردد. فرزند افراد خاص بودن، اتصال به قوم و عشیره خاص اینها تفاخر است ولی در شهرهای بزرگ اینکه آدم‌ها همدیگر را نمی‌شناسند و مردم مجبورند هرلحظه خود را اثبات کنند. این اثبات ساده ‌ترینش از طریق وسیله نقلیه، پوشش و موبایلی است که فرد استفاده می‌کند. بادیگارد در همین راستا تعریف می‌شود؛ یعنی در بسیاری از موارد با عنوان یک تفاخر و نشان دادن طبقه و جایگاه اجتماعی از این مسئله یاد می شود.

بادیگارد معضلی که افراد معمولی را هم درگیر خود کرده!

در آخر شریفی یزدی به نکته مهمی اشاره کرد و گفت:  آسیب دیگری که این معضل می‌تواند داشته باشد بحث گسترش مشاغل کاذب و پرپول است؛ کودکان و نوجوانان ما ممکن است به جای اینکه به دنبال مشاغلی که در آن‌ها کار و تولید و نیاز به مهارت و زحمت وجود دارد، به سمتی بروند که تنها به فکر بدن‌سازی و خوردن قرص و انواع داروها و پودرها باشند تا بتوانند یک شغل پردرآمد و به ظاهر کم دردسر پیدا کنند. به نظر من بیشترین اثر منفی در بین قشر فرودست جامعه است و دومین پیامد بد برای کودکان و نوجوانان که قاعده تقلید اصل تربیتی آن‌هاست محسوب می‌شود.

گزارش از عاطفه گودینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
خدایا شکرت بابت تمامی نعمت هات . هدایا شکرت بابت داشتن پدر و مادرم بالای سرم . خدایا شکرت بابت تندرستی . خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اون آخریه چی میگه؟ اصلا کی ظهور کرد و بازیگر شد؟ یکی بره به خودش و بادیگارادش بگه بیان پایین سرمون درد گرفت بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
وقتی کار غیرمفید از کارمفید درآمد بیشتری دارد ومالیات هم اخذ نمی شود نتیجه اش رواج تجمل گرایی وفخرفروشی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
کم توجهی
تجربه تلخ قبلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
ازشون مالیات بگیرید تا چنین پولی برای اینکارها نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
پول مفت زیاد از بیت المال بهشون دادن، نمیدونن چطوری خرج کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
آخرت آخرت نکن.وقتی داری تو جهنم زندگی میکنی انتظار آخرت نداشته باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
این زینت دنیای اونهاست .ببینیم اخرت که جایگاه ابدی ماست چگونه است هر کس چه رئیس و وزیر اگر مردمی باشد احتیاج به این مسخره بازیها ندارد امان از کمبود ...
-
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
مقبره های خانوادگی لاکچری - ساعت و اتومبیلهای چندین میلیاردی - خانه های لاکچری 200 میلیاردی و...و البته داشتن بادیگارد ازتبعات به شهرت و پول رسیدن یک شبه عده ای نوکیسه است نارحتی هم ندارد چون واقعیت پنهان و آشکار جامعه ماست و حکایت از شکاف طبقاتی عظیم در مملکتمان دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
یکسری گدا گشنه ک از پایین ب بالا رسیدن و عقدشونو دارن خالی میکنن مثلا الان این خانوما ک بادیگارد گرفتن واسه خودشون چ شخصیتی مهمی هستن...بابا انگلا مرکل با اون همه هیبت ی دونه گارد داشت اونم وقتی خارج از المان سفر میرفته...نعیمه نظام دوست ۵تا داره ...ای خدااااااا
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
عکس آخری تازه بازیگر شده ؟ فکر کنم حداقل نصف بازیگرا حتی بازیگران مطرح برای جلب توجه توی جامعه اطراف اینکارو می کنن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۵۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
با سلام هنرمندان قابل احترام هستن ولی خیلی انسانهای دیگه هستند که حرفه آنها برای بشریت مهم تر از این بظاهر هنرمندان هستند مانند پزشکان ، استادید دانشگاها و... هیچگونه محافظی ندارند به نظر کار این سلبریتی ها فقط واسه خودنمایی هستش و گرنه فک نکنم کشتن و آسب رساندن به این افراد محتمل باشد که نیاز به محافظ داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
این بادیگاردا کاراییشون فقط محافظته یا چیز دیگه ای هم هست؟لطفا یکی پاسخ بده
Iran (Islamic Republic of)
چریک گمنام
۱۳:۲۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
خانمهای هنرپیشه فقط بادیگارده (یعنی بادیگارد خانم )باید داشته باشند .ما اعصاب نداریم که موازین رعایت نشه .آفرین
بعد این عکسهایی رو که گذاشتین معرفی کنید که یکوقت اتفاقی از کنارشون رد نشیم . یا از کنارمون رد نشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
یکی به این سلیبریتی ها بگه پولتون را دور نریزید چند وقت دیگه فصل فلاکت هنری برای همه این صنف در راهه. به زندگی همه هنرمندان نسل قبل خودتان نگاه کنید همه در اوج فقر زندگی را به پایان بردند. شماها هم تو همان صف هستید. کسی برای این ادا اصول شما تره هم خورد نمیکنه. فقط ضد مردمی و منفور تر میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
راستش من ترجیح میدم این هنرپیشه ها و سابریتی ها بادیگارد داشته باشن تا اینکه تو هر موضوعی اظهار نظر کنن اینطوری ضررش کمتره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
مگه بازیگران قدیمی بادیگارد داشتند که اینها احساس نا امنی می کنند از چی آخه ؟؟؟؟؟؟؟
اتفاقا با این کار باعث می شود مردم احساس ناامنی کنند
باید جلوی این رفتارها گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
سلبریتی اگر مردمی نباشه ، در بین مردم احساس خطر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
احسنت. دیدم بازی کن فوتبال و بازیگر تلویزیون بدون بادیگارد از نزدیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
خداییش این به اصطلاح سلبریتی ها چه اهمیتی دارن که کسی بخواد اونها رو ترور کنه یا بهشون صدمه ای برسونه اونها راجع به خودشون که معلومه اما راجع به ملت چی فکر می کنن
Iran (Islamic Republic of)
دنیا خوب است اگر قدر بدانیم
۱۲:۳۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
خخخخخ عجب وضعی شده .
فرض کنید یه نفر حالا به هر طریقی که از همین مردم بود ، شده بازیگر بعد یه مدت که معروف میشه دیگه باید حصار دورش بکشی که خدایی نکرده تنش به تن مردم نخوره !!!!(
البته که پول و مقام و ثروت و پست و جایگاه انسان را وسوسه میکند ، ولی آنچه مهم است داشتن روحیه با ظرفیت است.
به هر حال انا لله وانا الیه راجعون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اخه چه خطری اینا رو تهدید میکنه؟ کی به اینا کار داره فقط کمبود دارن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بادیگارد فقط بادی گارد چمچاره
Canada
9
۱۲:۰۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
به جنبه ی تفاخرش کار ندارم ولی می دونید چندتا آدم دیوونه و بیکار دنبال همین سلبریتی ها راه می افتن! آدم هست اینا رو می بینه اشک شوق میریزه! یا نه شما ببینید تو همین تعزیه بندگان خدایی که نقش شمر و حرمله بازی می کنن چقدر کتک می خورن و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
من نمیدونم تو چی میگی ولی غلط کردی گفتی که مردم واسه اینا اشک شوق میریزن
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۱:۵۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اصلا تحلیل درستی نیست . اول اینکه عکسهایی که گذاشتید داشتن بادیگارد رو برای این هنرپیشه ها اصلا تایید نمیکنه در ثانی وقتی یک مسئول درجه چندم ما که یک شغل مدیریتی معمولی داره اسلحه با خودش حمل میکنه و با ده ها خدم و حشم در اجتماع ظاهر میشه از بقیه چه انتظاری میشه داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
مسئولین اینچنینی هستن بله اما کنارش مسئولینی هم هستن که بدون بادیگارد و محافظ راحت تو جامعه و بین مردم رفت و آمد می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
۱۱:۵۱
بچه بیا پایین سرمون درد گرفت بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
کار خوبی میکنن به کسی هم ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اگه به کسی ربطی نداره پس خودشو نشون نده به کسی موقعی ربط نداره که خودشو نشون نده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
نکنه تو یکی از حقوق بگیراشون هستی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
پول مفت که باشه از این فخرفروشی ها هم زیاد میشه و الا چه خبره مگه چهارتا بادیگارد حقوق این بادیگارد ها در ماه چقدر میشه؟از کجا میاد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اینا خودشون رو با بازیگران هالیوود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
نه بابا زندگی بازیگران امریکایی رو نگاه کن خودشون رو جدا از مردم نمیبینن درحالی که بازیگران ایران خودشون رو بوق میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
شک نکنید کمبود دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
آفرین خوب اومدی پشت اینکه کمبود دارن معلومه چیزی هم یاد نگرفته و نفهمیدن چون تمام کمبود دارها رفتارهای خود شیفتگی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
هنرمندان دست چندم که واقعا هم هنری ندارند برای جلب توجه وعقده ای که دارند دوست دارن دیده شوند این نوع افراد از نظر روانی مشگل دارند ولی جایی که خیلی باعث تاسف است اینست که ان جوانان برومند بادیگار چرا باید با بادیگارد شدن این افراد اینقدر خودشان را تحقیر کنند واقعا خیلی خجالت اور است انسان گشنگی بکشد بهتر از این ننگ است که بادیگارد این افراد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
سلبریتیها حتما باید حداقل یه بادی گارد داشته باشن تا مثل قضیه علی دایی نشه که نزدیک بود سارقا بکشنش
رزمنده بازنشسته هم زیاد داریم و میتونن استخدامشون کنن تا جونشون رو براشون حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
مثلا نبودنشون چه خسارتی به دنیا میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
تصورش رو بکنید یه رزمنده بیاد بادیگارد مثلا بهنوش بختیاری بشه... خیلی مضحکه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
سلام نظریه پرداز محترم اگر همین رزمندگان بازنشسته نبودند من وتو کوله گردان این دیار و آن دیار می شدیم همان طور که در اطرافمان وجود دارد پس کاری عالی از آن ها بخواه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اگه نیتت این بوده شان رزمنده ها رو ببری زیر سوال باید بهت بگم به کوریه چشم تو وامثال تو ما رزمنده هامون رو میذاریم رو سرمون و جونمون رو براشون میدیم تا سایشون همیشه رو سر سرزمینمون باشه تا هر بی ناموسی به خودش اجازه نده به مملکت ما چپ نگاه کنه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۴۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
کاربر ناشناس ،،،رزمنده های ما اهل کت وشلوار ومدل مو نیستند
زیاد زحمت نکش وفکر نکن ،،هنگ می کنی؟؟؟؟
حال آدم از مردهایی که به خاطر کتف و یال وکوپال پول در میاره به هم می خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
چرارزمنده ها خودت بادیگاردشون بشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
توهین به رزمنده است که بادیگارد این افراد عقد ه ای شود یکم فکر کن بعد نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بچه بیا پایین سرمون درد گرفت بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اصلا میدونی رزمنده ها چه کسانی بودن وچه کارهایی برای این مملکت کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۰:۱۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
عمدتا از این تصاویر معلومه که جماعتی که بعنوان بادیگارد استفاده میشن از دستجات بزهکاران و قمه کش ها هستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بادیگارد فقط خدای مهربان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
افرین احسنت
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۵۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
دلیلش کمبود شخصیت
از اون گذشته اگه کسی بخواد اقدامی انجام بده محافظ هیچ کاری نمیتونن انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
چقدر بی ارزشند.
چرا اینها رو خبر می کنید؟
مشکلات مردم ایران را بگید. مردم ضعیف و افسرده و گرسنه و بی پول و بیکار هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
یک پیشنهاد دارم همانطور که قرار هست از خانه های خالی مالیات چند برابر اخذ شود از دارندگان بادیگاردها نیز که شاغلین بدون هنر محسوب میشوند مالیات سنگین اخذ شود . فخر فروشی بایستی هزینه داشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
در ایران متاسفانه فقط افراد مخلص و خدمتگزار و انقلابی و فعال و موثر را ترور میکنن.اکثر سلبریتی های ما هم متاسفانه خودفروخته و مزدور هستن و برعکس دشمنان ایران خودبخود حافظ آنها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
خدا را شکر که تلویزیون ندارم که وقت با ارزشم رو صرف اینها بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۰۹:۱۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
چقد بدبختیم ما دیگه که اینا سلبیریتیامونن خدایا بسه دیگه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
من اصلا بازیگرای تو عکس نمی شناسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
یاد حاج قاسم سلیمانی عزیزمون بخیر زمانی که سال 96در مراسم تشیع دوست و همرزمش شهید محبعلی فارسی آمده بود به زاهدان باورم نمیشد تو اون فضای امنیتی چطور اومده بود در بین مردم و با مردم بی واسطه و بادیگارد صحبت می کرد وحرفهاشون رو می شنید.حالاحالا مونده بدونیم چه جواهری رو از دست دادیم:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
حیف این جوونا نیست که بادیگارد این آدمای .... میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بخاطر پول هرکاری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۴:۲۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بدبختی اینکه بیکاری باعث اینکار میشه بر باعث وبانیش لعنت ؟؟؟؟