باج خواهی ۱۷ میلیون دلاری برای آزادی مبلغان آمریکایی در هائیتی

مقامات ارشد هائیتی اعلام کردند باندی که اقدام به ربایش ۱۷ مبلغ آمریکایی کرده برای آزادی آن‌ها برای هر نفر یک میلیون دلار باج درخواست کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تبهکارانی که اقدام به ربودن مبلغان مذهبی آمریکایی کرده اند خواستار دریافت یک میلیون دلار پول به ازای هر یک از آنها هستند. به گفته مقامات هائیتی این درخواست اندکی پس از ربایش این گروه در تماسی تلفنی با پلیس مطرح شده است.

۱۷ فرد ربوده شده بین ۸ ماه تا ۴۸ سال سن دارند. ۱۶ نفر از افراد ربوده شده آمریکایی و یک نفر کانادایی هستند. مقامات آمریکایی در واکنش به خبر ربایش این افراد گفتند: این مبلغان برای کمک به بازسازی خانه‌های آسیب دیده در زلزله ۷.۲ ریشتری در هائیتی به این کشور سفر کرده بودند. این افراد زمانی که در حال بازگشت از یک مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست بودند به گروگان گرفته شدند.

در واکنش به موج اخیر آدم ربایی در هائیتی بسیاری از مردم در سراسر این کشور دست به اعتصاب و تعطیلی کسب و کار خود زدند. مردم هائیتی به دلیل مشکلات و تورم شدید اقتصادی سالهاست با فقر و گرسنگی گریبان گیر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار