پیست‌های غیر استاندارد گریبان‌گیر کارتینگ اصفهان

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان گفت: اصفهان تنها استان فعال در رشته کارتینگ است و هر سال بین ۴ تا ۵ راند مسابقات رنتال ، ریس کارتینگ و اسپریت برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهرام شاهمرادی رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان درباره جایگاه کارتینگ استان گفت: اصفهان تنها استان فعال در رشته کارتینگ است و هر سال بین ۴ تا ۵ راند مسابقات رنتال و همچنین مسابقات ریس کارتینگ و اسپریت برگزار می کند.

او  اظهار کرد: پیست‌هایی که در اصفهان جنبه تفریحی دارد و استفاده آن‌ها برای عموم آزاد است، از استاندارد‌های کافی برخوردار نیستند؛ پیست‌های کارتینگ حداقل باید دارای ۴۵۰ متر مسیر باشند، داخل اصفهان فقط پیست رویا‌ها و چادگان دارای مسیر استاندارد هستند.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: این پیست‌ها از ۵۵۰ متر تا ۷۳۰ متر هستند؛ مسیر کارتینگ رویا‌ها ۷۳۰ متر و مسیر پیست چادگان ۵۶۰ متر است که این مسیر‌ها باید دارای پیچ‌های مشخص باشند تا از استاندارد مسابقات ریس برخوردار شوند و برای رنتال حتما باید مسیر ۴۵۰ متر را دارا باشند.

شاهمرادی راجع‌به سایر پیست‌ها اظهار کرد: برخی پیست‌هایی داخل اصفهان وجود دارد که بیشتر جنبه سرگرمی دارند و همگان می‌توانند از این پیست‌ها استفاده کنند؛ همهٔ این پیست‌ها علی رغم پیست‌های رویا‌ها و چادگان غیر استاندارد هستند.

او اظهار کرد: ما در بخش بانوان و آقایان از ۸ سالگی عضو می‌گیریم، برای استعداد‌های برتر مسابقات زیر ۱۵ سال برگزار می‌کنیم و بعد از آموزش نیمه حرفه‌ای در مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان در خصوص مسابقات گفت: مسابقات از اواخر ماه جاری در پیست رویا‌ها شروع می‌شود و در هر راند بیش از ۴۰ نفر شرکت‌کننده داریم همچنین به دلیل اینکه استان اصفهان تنها برگزار کننده مسابقات است، از استان‌های دیگر نیز شرکت کننده داریم.

شاهمرادی در پایان تصریح کرد: بزرگترین هدف کارتینگ را می‌توان اینگونه بیان کرد که کودکان از سنین پایین رانندگی را بیاموزد تا از خطراتی که در آینده در جاده‌ها به وجود می‌آید کاسته شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.