معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار خواف مطرح کرد؛

پیگیری گرفتن سهم خواف از حقوق دولتی معادن

اعضای ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر‌های شش گانه خواف نشست مشترکی در شهرداری خواف برگزار کردند و بر پیگیری اخذ سهم خواف از حقوق دولتی معادن سنگ آهن سنگان خواف تاکید داشتند.

حسین اسدی بالفروش معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار خواف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به برخی پرسش‌های اعضای شورا‌ها پاسخ داد و گفت: برنامه نخستین دوره آموزشی شورا‌های اسلامی شهرستان خواف و شهرستان‌های همجوار در خواف در حال تدوین است.

او افزود: طرح آمایش سرزمینی شهرستان خواف از سوی دانشگاه تهران تدوین شده و نیاز سنجی‌هایی صورت گرفته که با همکاری مدیران اجرایی و نهاد‌های دیگر و شورا‌های اسلامی در توسعه زیرساخت‌ها از این طرح استفاده می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری خواف ادامه داد: اگر قولی به شورا‌های اسلامی می‌دهند آن را اجرایی کنند و مسئول باید حرف و عملش یکی باشد.

احسان هنرخواه معاون عمرانی فرماندار خواف نیز گفت:به منظور انجام مسئولیت‌های اجتماعی و نظام‌مند کردن کمک‌های معادن، برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان، بالغ بر هزار میلیارد ریال از این محل هزینه شد و جالب است، چون طرح‌ها بصورت امانی اجرا گردید، ۶۸۰ میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه کرد‌ها صورت گرفت.

او افزود: توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های اشتغال زایی و رونق کسب و کار شهرستان در سه طرح مثلت توسعه و معین اقتصادی، طرح شتاب و طرح بنیاد برکت در حال اجراست.

معاون عمرانی فرماندار خواف ادامه داد: وصول سهم خواف از حقوق دولتی معادن در حال پیگیری است و قرار است پس از تصویب، ۲۰ درصد از این حقوق به شهرستان تعلق گیرد که در صورت محقق شدن آن، گره‌های بیشری در توسعه زیرساخت‌های شهرستان باز خواهد شد.

انتهای پیام. //د. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.