معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم عنوان کرد:

انتشار ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۰

حسام نژاد از انتشار ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۴۰۰ خبرداد و گفت: برای سال آینده افزایش آن به یک هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرتضی حسام‌نژاد معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ، با اشاره به انتشار ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۰ برای نوسازی ناوگان حمل‌و نقل عمومی و راه‌اندازی فاز نخست متروی شهری قم، گفت: مهمترین مزیت اوراق مشارکت این است که ۵۰ درصد از اصل و فرع این اوراق توسط دولت ضمانت می‌شود و طی سال‌های گذشته نیز دولت به تمام تعهدات خود در انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها پایبند بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم یادآور شد: هم‌اکنون اوراق مشارکت تنها محل منابع نقدی شهرداری قم از خزانه کل کشور است که برای پیمانکاران پروژه‌های عمرانی دارای جذابیت است و نقش کلیدی در توسعه شهر دارد.

حسام نژاد ادامه داد: شهرداری قم طلب زیادی از دولت دارد که امید می‌رود در دولت سیزدهم این بدهی‌ها برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای شهر قم تسویه شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با تأکید بر اینکه شهرداری قم برای سال ۱۴۰۱ تقاضای بیش از یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از دولت خواهد داشت، تصریح کرد: بیشترین اعتبارات جذب‌شده از آن اوراق، در حوزه قطار شهری هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار