زمین‌لرزه اخیر به ۴۲ مدرسه در کوهرنگ خسارت وارد کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: در زلزله ۵.۷ ریشتری ۱۲ مهرماه امسال به ۴۲ مدرسه در شهرستان کوهرنگ خسارت جدی وارد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ۱۲ مهرماه امسال در شهرستان کوهرنگ گفت: به ۴۲ مدرسه بین ۵۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است که با توجه به قدمت بالای آن‌ها ارزش تعمیر ندارد.

وی افزود: به‌همین منظور هزینه مورد نیاز برای تخریب و بازسازی ۴۲ مدرسه آسیب‌دیده در زمین‌لرزه اخیر کوهرنگ ۳۷۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رهی تصریح کرد: تخریب و بازسازی تمامی این مدارس در نشست اخیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری در محل فرمانداری کوهرنگ با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ایران مصوب شد.

وی یادآور شد: برنامه تخریب و بازسازی این مدارس یک‌ساله است و در روند تخریب، آواربرداری و حمل مصالح برای ساخت ۴۲ مدرسه در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ از توان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران استان و پیمانکاران بخش خصوصی زیرمجموعه اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بهره‌گیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین‌لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و اگر چه خسارت جانی در پی نداشت، اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود و خسارت‌های زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری را تشدید کرد.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان در چهارمحال و بختیاری از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا تعدادی از خانه‌ها به‌طور کامل آوار و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی جمعیت هلال‌احمر استان توزیع شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب ها: حوادث طبیعی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.