خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

ضرورت وجود پیوست عدالت در برنامه‌های قوای سه‌گانه، تاکید انبیای الهی به استکبارستیزی به عنوان حقیقت دین و لزوم حفظ بصیرت برابر مقابله با ترفند‌های استکبار از اصلی‌ترین فراز‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در این هفته بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سبزوار- غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار با تاکید بر اینکه عدالت باید در همه تصمیمات و مقررات مورد توجه باشد، گفت: لزوم پیوست عدالت در برنامه‌های قوای سه گانه و مسئولان کشور ضروری است.

او افزود: عدالت در پاسخگویی به مطالبات مردم، شفافیت و انضباط مالی، طهارت اقتصادی، پرهیز از اشرافی‌گری در ابعاد شخصی و برنامه‌های مدیریتی در مسیر خدمت به مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سبزوار ادامه داد: در پیوست عدالت دو شاخصه مهم باید رعایت شود، اینکه عدالت به کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بینجامد و با هر اقدام و برنامه مسئولان این احساس در مردم تقویت شود که مجموعه این اقدامات در راستای کاهش فاصله و تبعیض است.

مقیسه با اشاره به هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: در حادثه روز‌های گذشته و حملات سایبری دشمن، اختلالاتی در روند سوخت گیری و فعالیت پمپ‌های بنزین با هدف ایجاد آشوب در فضای کشور ایجاد شد.

او تصریح کرد: در ماجرای حمله سایبری به سامانه‌های سوختگیری، از همه مردم بصیر و موقعیت شناس و مسئولانی که به صورت میدانی وارد عمل شدند، تشکر می‌شود.

امام جمعه سبزوار تاکید کرد: ملت بصیر ایران در برابر فتنه‌ها فریب نمی‌خورند و بار‌ها ثابت کرده اند تنها راه مقابله با فتنه‌های دشمن، گوش به بیان، کلام و رهنمورد‌های رهبر معظم انقلاب است.

تربت حیدریه - محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه گفت: انبیای الهی به مردم گفته اند که خدا را عبادت کرده و از طاغوت بپرهیزند، چون مبارزه با استکبار حقیقت دین است و اصولا با این نگاه نباید به نظام سلطه و استکباری میل و رغبتی پیدا شود.

او در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه افزود: استکبار گاهی فردی است، یعنی شخص در مقابل دین خدا استکبار می‌ورزد و دین را قبول نمی‌کند و به کفر خود ادامه می‌هد، اما نوع دیگر استکبار اجتماعی است یعنی فرد یا گروهی قصد تسلط بر مردم و استثمار آن‌ها را دارند و در مقابل انبیای الهی می‌ایستند که خداوند هر دو نوع استکبار را مردود دانسته، اما پرهیز از نوع دوم استکبار برابر ایمان است.

امام جمعه تربت حیدریه ادامه داد: خداوند می‌فرماید کسی که در مقابل طاغوت بایستد به سعادت می‌رسد و شرط استفاده از دین این است که انسان کافر به طاغوت بوده و به خدا ایمان داشته باشد.

عصمتی بیان کرد: معنای استکبارستیزی شروع کردن جنگ نیست، بلکه باید حیله استکبار را شناسایی و در همه مراحل زندگی در مقابل نقشه‌های استکبار مقاومت کرد، اما اگر استکبار بخواهد در مقابل نظام اسلامی کوچک‌ترین خطایی انجام دهد، امت اسلامی بااقتدار او را مغلوب می‌کند.

گناباد - حسن صادقی نسب در خطبه‌های نماز جمعه گناباد با گرامیداشت ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: دانش آموزان با افزایش هوشیاری برابر سیاست‌های مستکبران به خصوص در زمینه‌های فرهنکی و جنگ نرم، آن‌ها را در دستیابی به اهدافشان ناکام می‌گذارند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.