رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

۲۲ هزار دانشجو مدارک خود را برای ازدواج دانشجویی کامل کردند

رستمی گفت: با توجه به آغاز برنامه ازدواج دانشجویی و تشرف آنان به مشهد، حدود ۲۲ هزار دانشجو مدارک خود را برای شرکت در این مراسم کامل کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی رستمی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه نخستین گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری گروه علوم انسانی گفت: ۲۴ سال است که این نهاد برنامه ازدواج دانشجویی را برگزار می‌کند، ولی سال گذشته به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و باتوجه به بروز موج‌های خطرناک کرونایی، این برنامه برگزار نشد.

او افزود: امسال و با توجه به بهبود شرایط و نیز ادامه واکسیناسیون دانشجویان، با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد که این مراسم با رعایت کامل دستورالعمل های مصوب به اجرا درآید.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: حرکت گروهی برای دانشجویان در نظر نگرفتیم و خود زوجین در برنامه مشخص شده به مشهد مشرف می‌شوند و در محل پیش بینی شده اسکان می‌یابند.

رستمی بیان کرد: برنامه‌های جمعی را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی طراحی کرده ایم و می‌توان گفت در این قالب حدود ۱۵ هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون به شهر مشهد مشرف شده اند.

او تصریح کرد: جریان ازدواج دانشجوی همیشگی است و هیچ وقت تعطیل بردار نیست و اگر وزارت بهداشت در سال گذشته هم به ما این اجازه را می‌داد، قطعاً آن را برگزار می‌کردیم.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: دانشجویانی هم که سال گذشته ازدواج کردند، اما به علت وضعیت کرونا به مشهد مشرف نشدند، می‌توانند در برنامه امسال این نهاد شرکت کنند و ما تمام توان خود را در این موضوع بسیج کرده ایم.

رستمی اظهار کرد: برنامه‌هایی نیز در مورد ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی برای این دانشجویان طراحی شده است و تلاش می‌شود تا برای تشکیل زندگی مشترک تسهیلاتی ۵۰۰ میلیون ریالی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.