آغاز بزرگترین تعمیرات اساسی پالایشگاهی کشور در شازند

در تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی شازند ۵ واحد این شرکت صنعتی تعمیر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با آغاز بزرگترین تعمیرات اساسی پالایشگاهی کشور در شازند ۵ واحد از ۲۹ واحد عملیاتی پالایشگاه امام خمینی شازند در دست تعمیرات اساسی قرار گرفتند.

این تعمیرات به همت کارگران و مهندسان بومی دو شهرستان شازند و اراک در امام خمینی شازند که در دوران بعد از انقلاب ایجاد شده است انجام می‌شود.

رمضان پور مدیر عامل پالایشگاه نفت امام خمینی شازند گفت: این تعمیرات اساسی در مدت ۲ ماه انجام می‌شود و در این مدت از توان بیش از هزار و ۱۰۰ کارگر بومی دو شهرستان اراک و شازند استفاده می‌شود.

رمضان پور افزود: روند تعمیرات اساسی پیچیده و زمان بر است و مهندسان و کارگران این پالایشگاه به تنهایی از عهده تمام آن بر نمی‌آیند.

او اضافه کرد:تعمیرات اساسی یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های واحد‌های پالایشگاهی کشور است و برای از سرگیری و انجام مراحل آن نیاز تعداد زیادی کارگران با مهارت بومی منطقه است.

غلامی مدیر عملیات پالایشگاه نفت امام خمینی شازند هم گفت: در اورهال امسال از ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه ایرانی برای تجهیز و تعویض قطعات واحد‌های تحت تعمیرات اساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

غلامی افزود: امسال پنج واحد آیزوماکس، آمین، آب ترش، گوگرد سازی و فلرتعمیرات اساسی می‌شوند.

او اضافه کرد: واحد‌های عملیاتی از مدار تولید خارج و بعد از عریان سازی از گاز‌های مضر، شستشو، تعمیر و بعضی از قطعات آن تعویض می‌گردد.

پالایشگاه نفت امام خمینی شازند نخستین تولید کننده بنزین یورو چهار و پنج مطابق با استاندارد‌های روز اروپا است که به همراه ۹ پالایشگاه نفت فعال روزانه تا ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کنند.

این پالایشگاه با تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین، ۱۲ میلیون لیتر گازوییل، ۲ هزار تن گاز مایع، ۵۰۰ تن پروپیلن درزمره به روز‌ترین و مدرن‌ترین پالایشگاه‌های نفت دنیاست.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.