کلاهبرداری دختر ۲۱ ساله در اینستاگرام

دختر ۲۱ ساله‌ای که با ایجاد صفحات جعلی در اینستاگرام از شهروندان مازندرانی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان و ارایه شکوائیه‌هایی مبنى بر کلاهبردارى شخصی نامعلوم ازطریق ایجاد صفحه منتسب به آنان در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، موضوع به طور ویژه دردستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی شبیه به افراد جامعه، از اعتماد دنبال کنندگان این کاربرسوء‌استفاده می‌کردند و مبلغی نسبتا معقول درخواست می‌کردند که همه قادر به پرداخت آن باشند.

سرهنگ خورشاد با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و ایجاد صفحات جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کلاهبرداری شده است، گفت: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروند‌ها را شناسایی کردند و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کردند.

او افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان کل کشور در پوشش ایجاد صفحه جعلی بنام شهروندان درشبکه‎ اجتماعی اینستاگرام اعتراف کرد. قابل ذکر است مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه ۵.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بر آورد شده است.

سرهنگ خورشاد گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در استان است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.