مشکلات افغانستان و تاثیر آن بر تکدی گری/ کاسه گدایی یا جیب کارمند، کدامیک پرپول تر است؟

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: مشکلات به وجود آمده در افغانستان مشکل تکدی گری را تشدید کرده است.

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: شرایطی که در کشور افغانستان به وجود آمده وضعیت تکدی گری را تشدید می کند؛ افرادی که به صورت قانونی و غیرقانونی به کشور می آیند جمعیت این قشر را بیشتر می کنند و شرایط افغانستان امکان رد مرز را به حداقل رسانده است.

او افزود: بحث کودکان کار و متکدیان دو موضوع جداگانه از هم هستند که گاهی باهم به تداخل می رسند که در همه جوامع نیز وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: جلسات ساماندهی متکدیان مرتب برگزار و جمع آوری متکدیان به صورت منظم از سوی شهرداری و نیروی انتظامی با مجوز دادستانی انجام می شود.

او با اشاره به این که طی یک ماه گذشته پانزده نفر از متکدیان جامعه هدف بهزیستی تحویل ما داده شده اند، افزود:  اتباع متکدی غیرمجاز بار اول پس از جمع آوری تعهد می دهند و درصورت تکرار تکدی گری، رد مرز می شوند.

حیدری گفت: متکدیانی که هیچ گونه مدرک قانونی ندارند جمعیت قابل توجه و رو به افزایشی دارند که این افراد در اولین مورد جمع آوری، رد مرز می شوند.

او افزود: درآمد یک متکدی به مراتب بیشتر از یک کارمند دولتی و کارگر است کمک شهروندان به این قشر نوعی پاداش برای آنان محسوب می شود بنابراین باید به سمت فرهنگسازی درخصوص کمک نکردن به متکدیان پیش برویم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ایرانیها هم باید ضعف مدیریت خودی خا را تحمل کنند و هم بی عرضگی مسئولین خارجی
آخرین اخبار