بسته شدن جاده بهنمیر - سیمرغ به علت طغیان رودخانه تلار

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از بسته شدن راه ارتباطی بهنمیر به سیمرغ به دلیل طغیان رودخانه تلار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران از مسدود شدن جاده شهر بهنمیر به شهرستان سیمرغ به دلیل آبگرفتگی در پی طغیان رودخانه تلار خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر مشکل رفع و مسیر برای تردد، بازگشایی کامل شود.

او افزود: نیاز است تا برای رفع نهایی، جاده برش زده شده تا کانال هدایت آب احداث شود.

احمدی گفت: در این اتفاق بخشی از شهر بهنمیر و روستا‌های اطراف از جمله روستا‌ها پارو‌محله و گالش‌کلا به زیر آب رفتند و هشدار‌های لازم به شهروندان و اهالی روستا‌های مسیر رودخانه داده شد.

طغیان رودخانه تلار در بهمنیر

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه طغیان رودخانه تلار در بهنمیر سیل آسا نبود و فقط آبگرفتگی است، افزود: عمده خسارت وارد شده به منازل مسکونی است که دچار آبگرفتگی شدند و حجم آبگرفتگی و میزان خسارت هنوز برآورد نشده و در حال بررسی است که پس از جمع بندی اعلام می‌شود.

طغیان رودخانه در مازندران

او میزان آورد آب رودخانه تلار پس از بارندگی اخیر و جاری شدن سیلاب از بالادست را بر اساس آمار آب منطقه ای، ۱۴۰ میلیون مترمکعب اعلام و افزود: با توجه به سوابق گذشته و خسارت‌های به بار آمده در ادوار، میزان آورد آب رودخانه تلار بیشتر از این است  و درخواست مطالعه مجدد را دادیم.

احمدی با اشاره به اینکه لایروبی رودخانه تلار در دو سال گذشته و بازگشایی مسیر و حریم آن موجب شد تا این دوره خسارت کمتر شود، گفت: ضرورت دارد تا همه رودخانه‌های مازندران ساماندهی و اصلاح مسیر شوند تا دیگر شاهد این رخداد‌ها نباشیم. 

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از جاده «بهنمیر - سیمرغ» در پی طغیان رودخانه تلار 

 
 
طغیان رودخانه تلار
 
 
 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.