پایش زیست محیطی واحد‌های صنعتی و تولیدی کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از تقویت و شدت پایش‌های شبانه واحد‌های صنعتی و تولیدی استان کردستان توسط کارشناسان محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  فریبا رضایی مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: پایش شبانه صنایع به لحاظ بررسی وضعیت زیست محیطی واحد‌ها و جلوگیری از ایجاد آلودگی احتمالی آن‌ها به ویژه در فصل سرما حائز اهمیت بوده و در همین راستا، روسا و کارشناسان اداره کل و ادارات تابعه مکلف شده‌اند بیش از پیش نسبت به نظارت بر فعالیت شبانه واحد‌ها و کنترل آلایندگی آن‌ها اقدام و با دقت و شدت بیشتری کنند.

او با اشاره به واحد‌هایی که اخیراً مورد پایش شبانه قرار گرفته اند، اظهار داشت: در این پایش‌ها تصفیه خانه فاضلاب ها، وضعیت آلایندگی هوا به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن بررسی شد و تذکرات لازم در خصوص راهبری تصفیه‎ خانه‌ها به منظور مطابقت پساب خروجی و اندازه آلایندگی با استاندارد‌های زیست‏ محیطی و مدیریت پسماند‌های تولیدی به صاحبان و مدیران واحد‌ها ارائه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به ضرورت صیانت از محیط زیست و با تاکید بر اهمیت پیشگیری و کنترل آلودگی منابع زیستی گفت: صنایع موظف هستند ضوابط زیست محیطی را رعایت و از آلوده ساختن محیط زیست خودداری نمایند در غیر اینصورت برابر قوانین و مقررات با هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

رضایی اظهار کرد: پایش شبانه ۲۲ واحد از صنایع تولیدی و خدماتی استان کردستان در نیمه اول آبان ماه سال جاری توسط واحد‌های مختلف مجموعه حفاظت محیط زیست انجام گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.